Ranking opracowany przez amerykański magazyn Fortune we współpracy z ekspertami wskazuje przedsiębiorstwa, które łączą dynamiczny rozwój z odpornością na kryzysy. W zestawieniu dominują firmy technologiczne (np. Snowflake), ale silnie reprezentowane są też sektory: zdrowie, automotive oraz dobra konsumenckie.
Lista nie jest jedynie fotograficzną migawką. To mapa trendów pokazująca, które modele biznesowe i strategie innowacji przyciągną kapitał inwestorów oraz uwagę konsumentów w kolejnych latach.
Zobacz również
Głos BCG: marki przyszłości mówią językiem innowacji
Na Instagramie Boston Consulting Group podkreśliło, że ranking Future 50 to nie tylko zestawienie nazw, ale także „historia o firmach, które myślą przyszłościowo i odważnie inwestują w innowacje”.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
BCG przypomina, że łączenie zrównoważonego rozwoju z cyfrową transformacją staje się nowym standardem. Firmy, które trafiły na listę, mają wspólną cechę: zdolność przewidywania i szybkiego dostosowania się do zmieniającej się rzeczywistości rynkowej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Future 50: lekcja dla marketingowców i inwestorów
Z najnowszej edycji raportu Future 50 można wysnuć szereg wniosków, które z pewnością pomogą marketingowcom i inwestorom pewniej patrzeć w nadchodzącą przyszłość. Do najważniejszych lekcji, które warto wyciągnąć z publikacji, należą te mówiące, że:
- technologia jest fundamentem – dane, AI, chmura i automatyzacja przestają być narzędziem wspierającym, a stają się podstawą działalności,
- odpowiedzialność społeczna i ESG rosną w siłę – klienci i inwestorzy oczekują, że firmy będą transparentne i świadome wpływu na planetę,
- narracja w mediach społecznościowych zyskuje na znaczeniu – Instagramowe wpisy konsultantów i samych firm Future 50 pokazują, jak istotne jest opowiadanie historii marki w angażujący, wizualny sposób.
PS Znamy 500 najsilniejszych brandów w Polsce. Badanie Top Marka 2024