Aladyn, Mała Syrenka czy Sindbad – to znani bohaterowie ulubionych baśni z dzieciństwa, których losy i przygody dostarczały wielu przeżyć. A co stało się z nimi po zakończeniu ich historii? Czy rzeczywiście żyli długo i szczęśliwie?
W kampanii Stowarzyszenia mali bracia Ubogich postaci te stają się symbolem samotności, z którą na co dzień zmaga się coraz więcej starszych osób w Polsce. Poprzez pokazanie dalszych losów bajkowych bohaterów, organizacja zwraca uwagę na ten problem i zachęca do wspierania Programu „Obecność”, który pomaga seniorom odzyskać radość życia poprzez obecność i codzienne wsparcie.
Zobacz również
Znane baśnie w nowej roli
Kampania wykorzystuje obrazy stworzone przy wsparciu sztucznej inteligencji, która przedstawiła bohaterów sześciu popularnych baśni jako seniorów. Choć żyli długo, nie zaznali szczęścia – ich historie nie mają typowych, bajkowych zakończeń. Kopciuszek mieszka w pustym, cichym zamku, Czerwony Kapturek samotnie wypatruje gości przez okno, a Sindbad, zamknięty w czterech ścianach, tęskni za dalekimi podróżami.


Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]

Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ramach akcji powstały także cztery spoty wideo, które ukazują dalsze losy znanych bohaterów baśni.
– Tak wygląda codzienność samotnych seniorów. Brak zainteresowania ze strony innych, niskie poczucie własnej wartości czy poczucie bezradności sprawiły, że nasi bohaterowie, tak jak seniorzy w prawdziwym życiu, stracili radość życia i popadli w marazm. W ramach kampanii chcieliśmy zobrazować tę samotność poprzez nawiązania do znanych bohaterów bajek – pokazując, że nawet postacie, które żyły długo, mogą odczuwać smutek, przygnębienie i brak tego oczekiwanego szczęścia. Jednocześnie zachęcamy, aby zostać przyjacielem osób starszych, dołączając do grona darczyńców Programu „Obecność” i mieć realny wpływ na walkę z samotnością seniorów – mówi Joanna Mielczarek, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjna Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Kampania promuje program „Obecność”, prowadzony przez Stowarzyszenie od 2003 roku w odpowiedzi na problem izolacji osób starszych. Program opiera się na regularnych odwiedzinach wolontariuszy, które często przeradzają się w trwałe, międzypokoleniowe przyjaźnie.
Za opracowanie strategii komunikacyjnej i jej realizację odpowiada agencja Wills Integrated, która wszystkie prace zrealizowała pro bono. Koncept kampanii oraz kreacje bohaterów przygotował graphic designer Damian Izdebski.
Program „Obecność” można wesprzeć na stronie.
źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko