Upoluj bilet na IAB HowTo: Digital OOH [KONKURS]

Upoluj bilet na IAB HowTo: Digital OOH [KONKURS]

W dobre ręce oddamy 2 bilety na wydarzenie. Sprawdź, jak i kiedy je upolować.

Sprawdzam

„I żyli długo… Ale czy szczęśliwie?”: Stowarzyszenie mali bracia Ubogich pokazuje samotność seniorów oczami bajkowych bohaterów

I żyli długo… Ale czy szczęśliwie kampania Stowarzyszenie mali Bracia Ubogich
Czy bohaterowie ulubionych baśni z dzieciństwa naprawdę żyli długo i szczęśliwie? To pytanie stało się inspiracją dla najnowszej akcji Stowarzyszenia mali bracia Ubogich zwracającej uwagę na samotność osób starszych.
O autorze
2 min czytania 2025-10-07

Aladyn, Mała Syrenka czy Sindbad – to znani bohaterowie ulubionych baśni z dzieciństwa, których losy i przygody dostarczały wielu przeżyć. A co stało się z nimi po zakończeniu ich historii? Czy rzeczywiście żyli długo i szczęśliwie?

W kampanii Stowarzyszenia mali bracia Ubogich postaci te stają się symbolem samotności, z którą na co dzień zmaga się coraz więcej starszych osób w Polsce. Poprzez pokazanie dalszych losów bajkowych bohaterów, organizacja zwraca uwagę na ten problem i zachęca do wspierania Programu „Obecność”, który pomaga seniorom odzyskać radość życia poprzez obecność i codzienne wsparcie.

Znane baśnie w nowej roli

Kampania wykorzystuje obrazy stworzone przy wsparciu sztucznej inteligencji, która przedstawiła bohaterów sześciu popularnych baśni jako seniorów. Choć żyli długo, nie zaznali szczęścia – ich historie nie mają typowych, bajkowych zakończeń. Kopciuszek mieszka w pustym, cichym zamku, Czerwony Kapturek samotnie wypatruje gości przez okno, a Sindbad, zamknięty w czterech ścianach, tęskni za dalekimi podróżami.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ramach akcji powstały także cztery spoty wideo, które ukazują dalsze losy znanych bohaterów baśni.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Tak wygląda codzienność samotnych seniorów. Brak zainteresowania ze strony innych, niskie poczucie własnej wartości czy poczucie bezradności sprawiły, że nasi bohaterowie, tak jak seniorzy w prawdziwym życiu, stracili radość życia i popadli w marazm. W ramach kampanii chcieliśmy zobrazować tę samotność poprzez nawiązania do znanych bohaterów bajek – pokazując, że nawet postacie, które żyły długo, mogą odczuwać smutek, przygnębienie i brak tego oczekiwanego szczęścia. Jednocześnie zachęcamy, aby zostać przyjacielem osób starszych, dołączając do grona darczyńców Programu „Obecność” i mieć realny wpływ na walkę z samotnością seniorów – mówi Joanna Mielczarek, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjna Stowarzyszenia mali bracia Ubogich

Kampania promuje program „Obecność”, prowadzony przez Stowarzyszenie od 2003 roku w odpowiedzi na problem izolacji osób starszych. Program opiera się na regularnych odwiedzinach wolontariuszy, które często przeradzają się w trwałe, międzypokoleniowe przyjaźnie.

Za opracowanie strategii komunikacyjnej i jej realizację odpowiada agencja Wills Integrated, która wszystkie prace zrealizowała pro bono. Koncept kampanii oraz kreacje bohaterów przygotował graphic designer Damian Izdebski. 

Program „Obecność” można wesprzeć na stronie.

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

PS „Wakacje jednego dnia”: Stowarzyszenie mali bracia Ubogich walczy z letnią samotnością i wykluczeniem seniorów