We wrześniu na Facebooku wiele marek nawiązywało w swojej komunikacji do powrotu serialowego hitu Netflixa „1670”.
Sprawdź pełny raport Facebook Trends wrzesień 2025.
1670 powodów
Wrzesień upłynął pod znakiem premiery drugiego sezonu hitowego serialu Netflixa „1670”. Marki chętnie inspirowały się jego popularnością, co wyraźnie było widać w ich działaniach w social mediach.
Marka Góralki opublikowała post inspirowany serialem, który trafił do zestawienia najlepszych treści miesiąca w kategorii FMCG. Dzięki temu profil zanotował spektakularny wzrost – awansował aż o 97 pozycji w rankingu aktywności użytkowników, zajmując finalnie 3. miejsce.

Dino Polska również opublikowało na swoim profilu post inspirowany „1670”, który znalazł się wśród najlepszych treści w kategorii Handel.
Do serialu nawiązała także Żabka Polska. Post marki znalazł się w zestawieniu najlepszych treści w kategorii Markety i sklepy sieciowe. Co więcej, profil Żabki odnotował awans o 2 pozycje, zdobywając 3. miejsce w rankingu zaangażowania.

Tu odzyskuję swój rytm
We wrześniu Kinder Country Polska ogłosiło konkurs, w którym uczestnicy mieli za zadanie opisać miejsce, w którym odzyskują swój rytm. Nagrodą był udział w wyjątkowych warsztatach fotograficznych z dyrektorką artystyczną National Geographic Polska.
Akcja odbiła się szerokim echem na platformie, a post konkursowy trafił do zestawienia najlepszych treści w kategorii FMCG. Marka zanotowała imponujący wzrost zaangażowania aż o 5976%, co pozwoliło jej awansować o 248 miejsc na 4. pozycję w rankingu. Dodatkowo, Kinder Country przesunęło się o 226 pozycji w górę, obejmując tym samym rolę lidera w rankingu aktywności.

Moda na sportowe emocje
We wrześniu w kategorii Moda zdecydowanie królował sport. Najlepszym postem miesiąca okazała się publikacja marki 4F, w której poinformowano o kolejnym wielkim sukcesie ambasadora brandu – Bartosza Zmarzlika. Żużlowiec po raz szósty w swojej karierze zdobył tytuł indywidualnego mistrza świata, a 4F umiejętnie wykorzystało ten moment w komunikacji marketingowej.

Efekt? Marka zanotowała imponujący skok w rankingu aktywności aż o 30 miejsc, plasując się na 11. pozycji. To jeden z największych awansów miesiąca w tej kategorii.

źródło: Sotrender, opracowanie: Agata Drynko