1. W marketingu najważniejsze jest…
Konwersja na sprzedaż. Czasy, w których marketing był procentowym kosztem od wartości sprzedaży bezpowrotnie minęły. Dziś marketing jest elementem sprzedaży, a nie osobną kategorią.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Jednej z dużych korporacji proponowaliśmy rozwiązanie, które było genialne w swojej prostocie i potencjale, serię backlightów umieszczonych w tunelach metra, które z perspektywy pasażera patrzącego przez okno poruszającego się wagonu robiły wrażenie animowanego filmu, wyświetlanego na ścianach tunelu. Po odrzuceniu tego pomysłu przez klienta, miałem wrażenie że pomysł wydawał się genialny tylko naszemu zespołowi. Kilka miesięcy później, będąc w Londynie, zobaczyłem zrealizowany projekt, który był następnie wielokrotnie opisywany jako jedno z najciekawszych i wysoce efektywnych rozwiązań reklamowych. Czasami skrzydła wyrastają nawet jeśli ktoś inny zrealizuje nasz pomysł.
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, czego uczą…
Pokory i opanowania oraz dokładniejszego liczenia.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…
Dużo tego. 🙂 Na przykład w ciągu ostatnich 12 miesięcy zbudowaliśmy od zera usługę/narzędzie umożliwiającą przeprowadzenie dystrybucji katalogów produktowych z efektywnością wynoszącą 99,6 proc., podczas gdy standard rynkowy to 30-35 proc.. Wszyscy mówili, że się nie da.
5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…
Uwolnienie patentów na samochody elektryczne przez Tesla Motors, co miało wzmocnić i przyśpieszyć rozwój rynku samochodów zasilanych prądem. W ciągu zaledwie kilku dni firma zaczęła być postrzegana jako najszybciej rozwijająca się spółka motoryzacyjna, która (bez prezentacji żadnych konkretów) dała do zrozumienia, że dalej będzie zmieniała świat. Ot taki trick content marketingowy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…
Agregacja treści przez użytkowników i wykorzystanie pozyskanych tym sposobem danych źródłowych do up-sale.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Fanpag’e na Facebooku oraz aplikacje mobilne tworzone bez zaplanowania strategii ich promocji.
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Wspólny cel i realne ocenienie szans i oczekiwań.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Obserwowania ludzi, a w szczególności ich zachowań, z których często nawet nie zdają sobie sprawy.
10. Moja kampania marzeń…
Zrealizowana dla własnego, autorskiego produktu.
11. Zajmuję się marketingiem oraz trade marketingiem, dlatego, że…
Mogę szybko zobaczyć efekty swoich działań.
Michał Sztand, założyciel i prezes Direct Publishing Group SA.
Od 15 lat specjalizuje się w tworzeniu narzędzi wsparcia sprzedaży dla produktów premium oraz rozwiązań promocji sprzedaży produktów o ograniczonej prawnie możliwości reklamy publicznej.
W przeszłości, jako członek zarządu Bates Poland, był odpowiedzialny za wsparcie sprzedaży w Europie Środkowej produktów tytoniowych British American Tobacco, szczególnie marek Lucky Strike i Golden American.
Od roku 2003 prezes spółki Direct Publishing Group SA, która w ciągu kilku lat stała się największym graczem w kategorii content marketingu w Polsce, obsługując ponad 20 największych światowych koncernów na rynku polskim i na rynkach międzynarodowych (czeskim, słowackim, rosyjskim i węgierskim).
W 2012 r. został partnerem zarządzającym w StockWatch.pl, wiodącym informacyjnym serwisie giełdowym w Polsce, w którym odpowiada za marketing i sprzedaż.
Współautor i współrealizator szeregu rozwiązań wspierających sprzedaż m.in. dla liderów branży farmaceutycznej (m.in. Bayer, Cefarm, Eli Lilly, Johnson&Johnson, Roche Polska, Roche Diagnostic, Sanofi Aventis i Torfarm) oraz finansowej (Alfa Bank, BPH TFI ,Alfa Bank). Wspierał także działalność sprzedażową firm British American Tobacco Polska, Imperial Tobacco i Pernod Ricard Polska.
W wolnym czasie pasjami uprawia kite-surfing i motocross.