Wyniki badania OBTK związane z Międzynarodowym Konkursem Pianistycznym im. Fryderyka Chopina pokazują, że:
- 87% Polaków deklaruje, że słyszało o konkursie, z czego co piąta osoba (21%) twierdzi, że wie o nim dużo,
- zaledwie 13% badanych przyznaje, że nie zna tego wydarzenia,
- większość respondentów (60%) uważa, że wydarzenia takie jak Konkurs Chopinowski w bardzo dużym stopniu budują pozytywny wizerunek Polski jako kraju kultury wysokiej,
- kolejne 32% dostrzega umiarkowany wpływ,
- tylko nieliczni (8%) oceniają go jako niewielki lub żaden.

Zobacz również
Wyniki te potwierdzają, że Konkurs Chopinowski jest jednym z najważniejszych ambasadorów polskiej kultury. Jego potencjał promocyjny znajduje odzwierciedlenie w szeroko zakrojonych działaniach komunikacyjnych prowadzonych zarówno w Polsce, jak i na świecie.

- Ambasady RP organizują koncerty promocyjne, takie jak „Chopin Season” w Maroku czy konkurs „J’adore Chopin” w Albanii.
- Kluczową rolę w promocji online odgrywa kanał YouTube Instytutu Chopina, a partnerstwo z TikTokiem przyciąga młodszą publiczność poprzez transmisje na żywo i interaktywne kampanie z hashtagami #chopin2025 i programem Crescendo.
- Globalny zasięg wydarzenia wzmacniają również transmisje na platformie Medici.tv oraz światowa trasa laureatów, obejmująca sale koncertowe na wszystkich kontynentach.
– Dzięki swojej muzyce Chopin jest żywym ambasadorem kultury polskiej, a potencjał promocyjny Konkursu wynika z połączenia klasycznej dyplomacji kulturalnej z nowoczesnymi mediami cyfrowymi, co pozwala angażować różne grupy odbiorców i wzmacnia spójność marki Polski w świecie – komentuje Norbert Ofmański.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
Badanie zostało przeprowadzone metodą przez SW Research CAWI w dniach 25-29 sierpnia 2025 r. na ogólnopolskiej próbie 824 dorosłych Polek i Polaków. Próba została zweryfikowana i zważona pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości oraz wykształcenia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: mat. prasowe