Jak pokazują badania zlecone przez Dove, pochwały dotyczące wyglądu mogą wpływać na uczucie niezadowolenia wśród dziewcząt. Dlaczego? Bo chciałyby czuć się docenione na podstawie czegoś więcej, niż tylko wygląd.
Kampania #ChangeTheCompliment
W nawiązaniu do wyników badań, Dove rusza z kampanią #ChangeTheCompliment. Akcja rozpoczęła się w Międzynarodowy Dzień Dziewczynki, a jej celem jest zmiana sposobu komplementowania dziewcząt. Marka podkreśla, że czas skończyć z miłymi słowami związanymi jedynie z wyglądem, bo to nie on definiuje wartość człowieka.
Zobacz również
W ramach kampanii powstał specjalny spot, złożony ze scen z taśm filmowych z dzieciństwa realnych dziewcząt.
Akcja zachęca również do dyskusji między rodzicami, a osobami, które są wzorem do działania wśród dojrzewających dziewcząt (np. influencerkami).
Kampania jest promowana również w outdoorze. Na plakatach pojawiły się hasła „Nie mów mi tylko piękna”.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z kolei w social mediach można wykorzystać specjalny szablon w programie CapCut dla TikToka czy naklejkę „Add Yours” na Instagramie, zachęcająca do dzielenia się własnymi historiami w ramach #ChangeTheCompliment.
W Niemczech, w ramach działania lokalnych społeczności, można także spersonalizować koszulki wybranym przez siebie komplementem, który najlepiej je reprezentuje.
Za kampanię odpowiada Zulu Alpha Kilo w Nowym Jorku i Toronto. Więcej informacji znajduje się na stronie Dove.
– Jedną z najistotniejszych prawd, jakie ujawniły nasze badania, jest to, że niska pewność siebie, co do wyglądu, nie zaczyna się w dorosłości – zakorzenia się w dzieciństwie. Zidentyfikowaliśmy prostą zmianę, która pomoże młodym dziewczynom zrozumieć, że są czymś o wiele więcej niż tylko tym, jak wyglądają – mówi Marcela Melero, dyrektor ds. rozwoju Dove Personal Care North America i Dove Masterbrand.