#ChangeTheCompliment: Dove zachęca do zmiany sposobu, w jaki chwalimy dziewczęta

kampania Dove #ChangeTheCompliment
Dove rusza z kampanią #ChangeTheCompliment, zachęcając, by oprócz wyglądu chwalić dziewczęta także za ich cechy i umiejętności – to lepiej wspiera ich poczucie wartości.
O autorze
1 min czytania 2025-10-14

Jak pokazują badania zlecone przez Dove, pochwały dotyczące wyglądu mogą wpływać na uczucie niezadowolenia wśród dziewcząt. Dlaczego? Bo chciałyby czuć się docenione na podstawie czegoś więcej, niż tylko wygląd.

Kampania #ChangeTheCompliment

W nawiązaniu do wyników badań, Dove rusza z kampanią #ChangeTheCompliment. Akcja rozpoczęła się w Międzynarodowy Dzień Dziewczynki, a jej celem jest zmiana sposobu komplementowania dziewcząt. Marka podkreśla, że czas skończyć z miłymi słowami związanymi jedynie z wyglądem, bo to nie on definiuje wartość człowieka.

W ramach kampanii powstał specjalny spot, złożony ze scen z taśm filmowych z dzieciństwa realnych dziewcząt.

Akcja zachęca również do dyskusji między rodzicami, a osobami, które są wzorem do działania wśród dojrzewających dziewcząt (np. influencerkami).

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania jest promowana również w outdoorze. Na plakatach pojawiły się hasła „Nie mów mi tylko piękna”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Z kolei w social mediach można wykorzystać specjalny szablon w programie CapCut dla TikToka czy naklejkę „Add Yours” na Instagramie, zachęcająca do dzielenia się własnymi historiami w ramach #ChangeTheCompliment.

W Niemczech, w ramach działania lokalnych społeczności, można także spersonalizować koszulki wybranym przez siebie komplementem, który najlepiej je reprezentuje.

Za kampanię odpowiada Zulu Alpha Kilo w Nowym Jorku i Toronto. Więcej informacji znajduje się na stronie Dove.

– Jedną z najistotniejszych prawd, jakie ujawniły nasze badania, jest to, że niska pewność siebie, co do wyglądu, nie zaczyna się w dorosłości – zakorzenia się w dzieciństwie. Zidentyfikowaliśmy prostą zmianę, która pomoże młodym dziewczynom zrozumieć, że są czymś o wiele więcej niż tylko tym, jak wyglądają – mówi Marcela Melero, dyrektor ds. rozwoju Dove Personal Care North America i Dove Masterbrand.

PS Dove i Rossmann oddają głos pokoleniu Z w kampanii „Piękna Generacja”

PS2 Dove: ta etykieta da ci znać, kiedy woda pod prysznicem jest zbyt gorąca