IKEA wprowadza do Polski platformę Second-hand, na której klubowicze IKEA Family mogą w prosty sposób sprzedawać używane produkty szwedzkiej marki. Wystarczy dodać zdjęcie, krótki opis i ustalić formę odbioru z kupującym. Za sprzedane meble można otrzymać przelew bankowy lub e-kartę IKEA z 5-procentowym bonusem na przyszłe zakupy.
Nowa usługa ma pomóc klientom przedłużać życie produktów, ale też ułatwić im dostęp do tańszych, wciąż świetnej jakości mebli. To rozwiązanie, które odpowiada zarówno na rosnące ceny, jak i trend minimalizmu oraz świadomej konsumpcji.
Zobacz również


Zrównoważony rozwój w praktyce
Jak podkreśla IKEA, uruchomienie platformy Second-hand to część długofalowej strategii, której celem jest pełna cyrkularność do 2030 roku. Marka chce, by każdy produkt można było ponownie użyć, naprawić, odsprzedać lub poddać recyklingowi.
– Wraz z uruchomieniem platformy Second-hand IKEA w Polsce stawiamy znaczący krok w kierunku udostępnienia jeszcze bardziej przystępnych cenowo produktów IKEA, jednocześnie umożliwiając klientom łatwe przedłużanie życia swoich mebli – mówi Kirsten Andersson, Managing Director for Platform & Marketplaces, Ingka Group.
Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE]
To także odpowiedź na globalne zmiany w sposobie kupowania – coraz częściej wybieramy odpowiedzialne zakupy, szukamy produktów z historią i chcemy, by marki pomagały nam dbać o planetę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing


Nowa era zakupów – między wygodą a świadomością
Platforma Second-hand IKEA wpisuje się w rosnący trend recommerce, który łączy wygodę zakupów online z ideą zrównoważonego stylu życia. Według szacunków, globalny rynek używanych mebli może przekroczyć wartość 60 mld USD do 2030 roku.
IKEA stawia więc nie tylko na technologię i e-commerce, ale też na emocje – budując wokół marki społeczność ludzi, którzy chcą kupować mądrzej i żyć bardziej odpowiedzialnie.
Platforma Second-hand IKEA to coś więcej niż kolejny marketplace. To manifest: można żyć pięknie, funkcjonalnie i z poszanowaniem planety. A dzięki prostemu systemowi sprzedaży – także z korzyścią dla siebie.
Pomysł na odsprzedaż mebli przez klientów IKEA zadebiutował już w 2024 roku w Oslo i Madrycie. Wtedy hiszpańscy i norwescy klienci sklepu otrzymali dostęp do e-platformy IKEA Preowned umożliwiającej internetowy handel używanych produktów IKEA tym, którzy mogliby dać im drugie życie.
Zdjęcia: IKEA