Używane meble IKEA? Teraz oficjalnie w Polsce. Rusza platforma Second-hand IKEA

Używane meble IKEA? Teraz oficjalnie w Polsce. Rusza platforma Second-hand IKEA
W Polsce wystartowała Platforma Second-hand IKEA. Ten cyfrowy marketplace umożliwia członkom programu IKEA Family sprzedaż i zakup używanych mebli marki IKEA. To kluczowy krok koncernu w rozwijaniu gospodarki o obiegu zamkniętym i budowaniu nowego cyfrowo-usługowego doświadczenia zakupowego.
O autorze
1 min czytania 2025-10-23

IKEA wprowadza do Polski platformę Second-hand, na której klubowicze IKEA Family mogą w prosty sposób sprzedawać używane produkty szwedzkiej marki. Wystarczy dodać zdjęcie, krótki opis i ustalić formę odbioru z kupującym. Za sprzedane meble można otrzymać przelew bankowy lub e-kartę IKEA z 5-procentowym bonusem na przyszłe zakupy.

Nowa usługa ma pomóc klientom przedłużać życie produktów, ale też ułatwić im dostęp do tańszych, wciąż świetnej jakości mebli. To rozwiązanie, które odpowiada zarówno na rosnące ceny, jak i trend minimalizmu oraz świadomej konsumpcji.

Zrównoważony rozwój w praktyce

Jak podkreśla IKEA, uruchomienie platformy Second-hand to część długofalowej strategii, której celem jest pełna cyrkularność do 2030 roku. Marka chce, by każdy produkt można było ponownie użyć, naprawić, odsprzedać lub poddać recyklingowi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wraz z uruchomieniem platformy Second-hand IKEA w Polsce stawiamy znaczący krok w kierunku udostępnienia jeszcze bardziej przystępnych cenowo produktów IKEA, jednocześnie umożliwiając klientom łatwe przedłużanie życia swoich mebli – mówi Kirsten Andersson, Managing Director for Platform & Marketplaces, Ingka Group.

To także odpowiedź na globalne zmiany w sposobie kupowania – coraz częściej wybieramy odpowiedzialne zakupy, szukamy produktów z historią i chcemy, by marki pomagały nam dbać o planetę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowa era zakupów – między wygodą a świadomością

Platforma Second-hand IKEA wpisuje się w rosnący trend recommerce, który łączy wygodę zakupów online z ideą zrównoważonego stylu życia. Według szacunków, globalny rynek używanych mebli może przekroczyć wartość 60 mld USD do 2030 roku.

IKEA stawia więc nie tylko na technologię i e-commerce, ale też na emocje – budując wokół marki społeczność ludzi, którzy chcą kupować mądrzej i żyć bardziej odpowiedzialnie.

Platforma Second-hand IKEA to coś więcej niż kolejny marketplace. To manifest: można żyć pięknie, funkcjonalnie i z poszanowaniem planety. A dzięki prostemu systemowi sprzedaży – także z korzyścią dla siebie.

Pomysł na odsprzedaż mebli przez klientów IKEA zadebiutował już w 2024 roku w Oslo i Madrycie. Wtedy hiszpańscy i norwescy klienci sklepu otrzymali dostęp do e-platformy IKEA Preowned umożliwiającej internetowy handel używanych produktów IKEA tym, którzy mogliby dać im drugie życie.

Zdjęcia: IKEA

PS IKEA opowiada prawdziwe historie używanych mebli i zachęca do zakupu rzeczy z drugiej ręki