Playbooki NM to praktyczne przewodniki, które łączą teorię z praktyką. Znajdziesz w nich konkretne wskazówki, strategie i przykłady z danego obszaru marketingu i e-commerce.
Przeczytaj Playbook #1: Influencer marketing / Playbook #2: Cross-border e-commerce / Playbook #3: OOH
Premiera Playbooka #4: Sport i Marketing
Playbook #4: Sport i Marketing to niezbędny przewodnik po dynamicznie zmieniającym się świecie marketingu sportowego, gdzie emocje, autentyczność i technologia tworzą nowe zasady gry.
Publikację rozpoczynamy od wyników plebiscytu NowegoMarketingu na największy polski sportowy sukces marketingowy 25-lecia oraz opinii ekspertów, którzy analizują, kto z polskich sportowców najlepiej przełożył swoje osiągnięcia na trwałą pozycję marketingową.
Pobierz Playbook #4: Sport i Marketing
W Playbooku #4: Sport i Marketing prześwietlamy kluczowe trendy i dostarczamy praktycznych wskazówek:
- Ewolucja sponsoringu. Zrozumiesz, dlaczego sponsoring to dziś partnerstwo oparte na emocjach i wspólnocie, a brak aktywacji to zmarnowany budżet. Analizujemy modele długofalowej współpracy (np. marki Plus z polską siatkówką – 27 lat).
- Sport kobiet. Zobaczysz, jak sportsmenki (jak Iga Świątek) stają się globalnymi markami, a kobiecy sport bije rekordy oglądalności (4,5 mln kibiców oglądających finał Wimbledonu z udziałem Igi).
- Nowy wymiar kibicowania i social media. Odkryjesz, że przyszłość należy do sportowców, którzy są twórcami, a influencerzy i sportowcy tworzą hybrydy zasięgów i zaangażowania. Dowiesz się, jak integrować kanały komunikacji (IG jako baza, TikTok dla młodszej widowni, YouTube dla narracji długofalowej, LinkedIn dla B2B).
- Inwestycje strategiczne. Doradzamy, gdzie lokować budżety: w sport zawodowy (prestiż), amatorski (społeczność) czy niszowy (autentyczność).
- Do’s & Don’ts. Znajdziesz kluczowe porady, by unikać błędów i nie zmarnować budżetu, oraz checklistę dla marketerów na lata 2025/2026.
Odkryjesz też „Perełki marketingu sportowego”, czyli najlepsze kampanie ostatnich lat.
Pobierz Playbook #4: Sport i Marketing

Co znajdziesz w środku
Playbook #4: Sport i Marketing to 208 stron pełnych inspiracji: kampanii, trendów, opinii ekspertów, wywiadów i praktycznych wskazówek. W środku także wyniki plebiscytu NowegoMarketingu na największy polski sportowy sukces marketingowy 25-lecia.
Dowiesz się m.in.:
- Którzy polscy sportowcy w ciągu ostatnich 25 lat najpełniej wykorzystali potencjał marketingowy swoich osiągnięć sportowych?
- Dlaczego sponsoring sportowy to dziś partnerstwo oparte na emocjach i wspólnocie, a brak aktywacji to zmarnowany budżet?
- Jak sport kobiet zmienia krajobraz marketingowy i dlaczego bije rekordy oglądalności?
- Jak sportsmenki (jak Iga Świątek) stają się globalnymi markami?
- Jakie jest zainteresowanie sportem w Polsce w 2025 roku i jaki jest chwilowy spadek po roku wielkich imprez?
- Które dyscypliny są najbardziej popularne wśród Polaków (piłka nożna, siatkówka, skoki narciarskie)?
- Jak streaming rywalizuje z tradycyjną telewizją w konsumpcji sportu?
- Jak Plus od 27 lat współpracuje z polską siatkówką, stając się sponsorem, kibicem i partnerem w zwycięstwach?
- Jak Betclic, zostając partnerem tytularnym 1., 2. oraz 3. Ligi, osiągnął największą umowę sponsoringową w historii polskich klubowych rozgrywek piłkarskich?
- Jakie wartości i kryteria kierują wyborem partnerów Runmageddonu i jak Runmageddon mierzy efektywność współprac z markami?
- Jaką rolę odgrywa wsparcie sportów zimowych w strategii marketingowej realme i jakie elementy technologii marka chce podkreślić, wykorzystując partnerstwo z zespołem Aston Martin Aramco F1?
- Jakie jest podejście STS do sponsoringu – co jest priorytetem: obecność przy największych klubach, czy innowacyjne projekty angażujące kibiców i jakie wskaźniki są kluczowe (rozpoznawalność, zaangażowanie, przełożenie na biznes)?
- Gdzie marki powinny inwestować budżety: w sport zawodowy, amatorski czy niszowy?
- Czy przyszłość marketingu należy do influencerów, sportowców, czy „influencerów-sportowców”?
- Jak marki powinny różnicować przekaz sportowy, by jednocześnie budować mosty między pokoleniami (Baby Boomers, Millenialsi, Gen Z)?
- Jakie są kluczowe Do’s (rzeczy, które należy robić) i Don’ts (rzeczy, których należy unikać) w marketingu sportowym?
Wiedzą i doświadczeniem podzielili się przedstawiciele kluczowych marek, w tym: Plus, Betclic, realme, STS, Runmageddon, ORLEN, OSHEE, OTCF, Decathlon Polska, Canal+ oraz specjaliści z ARC Rynek i Opinia, SPORTVALUE, Melmak, Arskom, Dentsu Sports International i Polskiego Instytutu Dyplomacji Sportowej.
W publikacji wypowiadają się: Michał Banasiak, Weronika Berent, Rafał Gajerski, Tomasz Gorazdowski, Jędrzej Hugo-Bader, Grzegorz Kita, Adam Kalinowski, Jacek Karolak, Joanna Klucznik, Mateusz Konior, Justyna Kościuk, Adam Niewiński, Joanna Nowakowska, Gustaw Padukiewicz, Mateusz Patera, Piotr Pietras, Agata Pniewska, Monika Płaczkowska, Bartłomiej Płoskonka, Mieszko Rajkiewicz, Jan Roman, Tomasz Rożenek, Jarosław Roszkowski, Michał Rutkowski, Paweł Sikora, Krzysztof Stępniewski, Edyta Szymańska, Wojtek Walczak, Karolina Walo, Szymon Wojda, Paweł Wilkowicz, Angelika Wysocka-Zaręba, Edwin Zasada.
Partnerami wydania są marki Plus i Betclic.
Zapraszamy do lektury i odkrywania, jak budować trwałe i autentyczne relacje w świecie sportu.
Przeczytaj Playbook #4: Sport i Marketing

Co w kolejnym wydaniu
Jak marki mogą wejść do świata gier i e-sportu, nie tracąc autentyczności? Co napędza rynek gamingu w latach 2025-2026 i jak zmienia się rola twórców, streamerów i komentatorów? W kolejnym wydaniu Playbooka NowegoMarketingu przyjrzymy się danym, trendom i strategiom, które kształtują ekosystem gamingu i e-sportu.

Chcesz zaprezentować działania swojej marki/firmy? Napisz do Tomka Niewińskiego: [email protected]