– To prawdopodobnie największa zmiana w historii portalu, ale to nadal ta sama Gazeta.pl, tylko w nowocześniejszej i atrakcyjniejszej formie. Jesteśmy dumni z tego, kim jesteśmy. Chcieliśmy zachować styl i charakter, który cenią nasi czytelnicy, a jednocześnie dać im produkt, który wygląda jak przystało na rok 2015 – mówi Paweł Stremski, dyrektor wydawniczy Gazeta.pl.
Strona główna Gazeta.pl ma nowy układ – zwiększyła się w nim liczba prezentowanych zdjęć, formatów graficznych oraz materiałów wideo. Witryna jest podzielona na duże, atrakcyjne wizualnie obszary tematyczne, zawierające większą liczbę materiałów. Niektóre z działów zyskały nie tylko nową formę graficzną, ale też poszerzyły zawartość – „Biznes” łączy się teraz z „Technologiami”, „Kultura” z „Rozrywką”, a „Styl Życia” został rozbudowany o nowe podsekcje: „Moda i uroda”, „Dom i wnętrza” oraz „Rekreacja”. Stronę główną Gazeta.pl zamyka obszar „Nie przegap”, w którym użytkownicy znajdą najciekawsze materiały z serwisów, prezentowane wcześniej na stronie głównej, a teraz podane w bardzo atrakcyjnej graficznie formie.
Zobacz również
Na Gazeta.pl dodatkowo wprowadzono nowy sposób przedstawiania autorów poszczególnych materiałów. Przy najważniejszych artykułach z każdego obszaru będą prezentowane zdjęcia oraz nazwiska ich twórców. Wyeksponowane będą również oryginalne formaty, które wyróżniają Gazeta.pl na rynku – m.in. rysunki Marka Raczkowskiego, quizy Michała Protaziuka, „Faktoid” Filipa Połoski czy „Weekend” Hani Rydlewskiej.
Nowa strona główna Gazeta.pl jeszcze wyraźniej podkreśla najważniejsze i najciekawsze tematy. Najnowsze informacje pojawiają się w specjalnym obszarze LIVE. – Naszym długofalowym celem jest automatyczne dopasowanie strony do czytelnika, jego zachowań, zainteresowań i potrzeb – wyjaśnia Paweł Stremski. – Pierwszym krokiem jest wprowadzenie specjalnego rankingu najnowszych i najpopularniejszych treści na stronie, który z powodzeniem sprawdza się w naszych aplikacjach. W kolejnych miesiącach będziemy testowali nowe pomysły day- i weekpartingowe – dodaje.
Nowa Gazeta.pl to też zmiana identyfikacji wizualnej. Jej autorem jest White Cat Studio. Motywem przewodnim nowego logo pozostał układ 9 kropek, który towarzyszy Gazeta.pl od momentu powstania. – Poprzednia identyfikacja wizualna z 2006 roku „zestarzała się” i nie odpowiadała już temu, czym dzisiaj jest Gazeta.pl – mówi Kalina Wyszyńska, dyrektor działu marketingu w Gazeta.pl. – Zależało nam na tym, by nowe logo łączyło wszystkie platformy, na których dostępna jest Gazeta.pl i w pełni oddawał jej charakter – dodaje.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Zmiany w Gazeta.pl obejmują nie tylko pełną wersję strony www, ale także wersję mobilną oraz aplikację Gazeta.pl LIVE na najważniejsze systemy – Android, iOS oraz Windows Phone 8.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Nowa strona główna Gazeta.pl to lepszy i ciekawszy produkt reklamowy. Klienci mogą skorzystać z oferty reklamowej obejmującej m.in. duże, poziome formaty graficzne, kontekstowe formaty w obszarach tematycznych, a także duży wybór formatów content marketingowych. Zwiększyły się też możliwości prezentacji partnerskich treści reklamowych oraz realizacji projektów specjalnych.
Materiał wideo o nowym logo: