„Draw How You Feel”: McDonald’s rezygnuje z czerwonych opakowań i pomaga dzieciom wyrażać emocje

„Draw How You Feel”: McDonald’s rezygnuje z czerwonych opakowań i pomaga dzieciom wyrażać emocje
W 2024 roku brytyjski McDonald's usunął z opakowań kultowego zestawu Happy Meal uśmiech. Tym razem w ogóle zrezygnował z charakterystycznej czerwieni, która dotychczas zdobiła pudełka. Wszystko po to, aby zwrócić uwagę na zdrowie psychiczne wśród najmłodszych.
O autorze
1 min czytania 2025-11-04

Od 5 do 18 listopada w McDonald’s w Wielkiej Brytanii nie kupimy dziecięcego zestawu w dobrze znanym, czerwonym pudełku. Zamiast tego opakowanie będzie białe, bo stanie się przestrzenią, na której najmłodsi klienci fast foodu będą mogli wyrażać siebie przy pomocy rysunków. Do limitowanej wersji pudełek dołączone będą zestawy kredek. To główny element akcji „Draw How You Feel” (pol. „Narysuj, jak się czujesz”).

Badania przeprowadzone na zlecenie McDonald’s wykazały, że aż 73% dzieci uważa, że ​​rozmawianie o uczuciach jest łatwiejsze podczas rysowania. Jednocześnie 88% rodziców twierdzi, że kreatywna zabawa pomaga w nawiązywaniu takich rozmów.

W ramach akcji McDonald’s dodatkowo wspiera fundację BBC Children in Need, zajmującą się wspieraniem dzieci i młodzieży z Wysp Brytyjskich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Nasza współpraca z BBC Children in Need pomogła McDonald’s odegrać kluczową rolę we wspieraniu młodych ludzi w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wprowadzając na rynek prawie cztery miliony limitowanych pudełek Happy Meal, możemy dotrzeć do rodzin w restauracjach i w domach za pośrednictwem McDelivery, zapewniając im narzędzia do kreatywnego działania i zachęcania do rozmów, które wspierają dobrostan dzieci – tłumaczy Ben Fox, starszy wiceprezes i dyrektor ds. marketingu McDonald’s w Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Zmiana koloru pudełek to jednak nie wszystko. Przez cały okres akcji rodzice i opiekunowie będą mogli dodatkowo skorzystać ze specjalnie opracowanych, bezpłatnych materiałów z zakresu arteterapii, dostępnych na stronie internetowej McDonald’s Family Hub.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Za realizację działań w ramach kampanii odpowiadają agencje Ready10 i TMS. Akcję dodatkowo wspiera gwiazda muzyki pop i matka trójki dzieci, Kimberley Walsh.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

McDonald’s uczy mówić o emocjach

„Draw How You Feel” to kolejna odsłona ubiegłorocznej akcji McDonald’s, której celem było zwrócenie uwagi na presję bycia szczęśliwym nakładaną na najmłodszych. Niecodzienny pomysł sieci fast foodów, polegający na czasowym usunięciu z pudełek zestawów Happy Meal symbolu uśmiechu, spotkał się z uznaniem zarówno wśród klientów, jak i ekspertów branży marketingowej i przyniósł jego pomysłodawcom nagrodę w konkursie Cannes Lions.

PS McDonald’s w nostalgicznej kampanii: merch, retro gry i magazyn BRAVO