Generacja Z – często błędnie oceniana jako „rozproszona”, „zapatrzona w ekrany” czy „zbyt cyfrowa” – coraz częściej udowadnia, że potrafi wykorzystywać media społecznościowe do działań o autentycznej wartości. To pokolenie naturalnie czuje, że zasięgi mogą być walutą dobra: do edukowania, zbierania funduszy i poruszania problemów, które wymagają nagłośnienia. Tak było również tym razem.
TikToker Michał Kozłowski (@mlodytrggrd), zauważył pewien trend: młodzi ludzie, mimo życia w dużej mierze online – kochają krzyżówki. Szukają rozrywki, która uspokaja, angażuje intelektualnie i odciąga od przebodźcowania. Krzyżówki stały się dla nich przyjemnym, offline’owym rytuałem, który łagodzi stres i daje poczucie ukojenia – tak potrzebnego we współczesnym świecie.
Zobacz również
Na bazie tego spostrzeżenia powstały krzyżówki stworzone specjalnie dla generacji Z – pełne młodzieżowych kontekstów, memicznych tropów i języka, którym żyje TikTok.
100% dochodu ze sprzedaży dla dzieci walczących z chorobami onkologicznymi
Inicjatywa nabrała wyjątkowej wagi w momencie, gdy Michał zdecydował, że cały dochód ze sprzedaży krzyżówek trafi do fundacji Cancer Fighters. Krzyżówki sprzedawane są za pośrednictwem platformy naffy, która przekaże również prowizję, dzięki czemu 100% wpływów zasili konto fundacji.
– Już w trakcie pierwszej rozmowy z Michałem poczuliśmy, że chcemy stworzyć coś, co połączy młodych ludzi we wspólnym geście wsparcia dla ich rówieśników toczących najtrudniejszą z możliwych walk – walkę o zdrowie i życie – podkreśla Jakub Bischof, założyciel platformy naffy.
Jak zatrzymać pseudowiedzę? [OPINIE]
Krzyżówki można kupić na stronie w formacie PDF, a następnie je wydrukować.
Słuchaj podcastu NowyMarketing