Burger King odpowiada na sezonowe kanapki konkurencji i przedstawia „Burgera Każdego”

burger każdego burger king
Burger King w kampanii „Burger Każdego” z zadziornym uśmiechem przypomina, że nie potrzebuje zimowych wariacji kanapki, by przyciągać uwagę, bo ma przecież swojego klasyka – Whoppera.
O autorze
2 min czytania 2025-11-20

W sezonie, w którym internet co roku rozpala się od limitowanych propozycji burgerów, Burger King serwuje coś zupełnie innego – pewność siebie podaną bez zbędnych dodatków. W najnowszej kampanii marka mówi o tym, że nie każdy musi być drwalem, bo czasem wystarczy klasyk – Whopper, nazwany na potrzeby akcji „Burgerem Każdego”.

Burger bez scenariusza

Większość z nas to po prostu ludzie z własnym tempem życia: informatycy, nauczycielki, kierowcy, studenci, graficy, gamerzy. Każdy z nas ma swoje pasje, obowiązki i codzienne rytuały. Ale jedno łączy nas wszystkich – apetyt na coś prawdziwego. Dlatego jest Whopper – uważa Burger King. To kanapka bez udawania, bez scenariusza, bez etykiet i sztucznej potrzeby wcielania w żadną rolę. Po prostu klasyk – „Burger Każdego” – dedykowany każdemu, niezależnie od tego, kim jesteś i co robisz.

– Co roku premiera jednej limitowanej pozycji w menu konkurenta, rozgrzewa internet do czerwoności tak, że staje się sezonowym „momentem kulturowym”. Większość marek próbuje wtedy gonić trend, dorabiając własne limitowane kontrpropozycje. Burger King – konsekwentny w swoim zadziornym, pewnym siebie archetypie – robi coś odwrotnego. Burger Każdego zamiast kopiować schemat i udawać, że musi stworzyć nowy produkt, podkreśla, że już ma ikonę – Whoppera. Kampania z wyliczaniem zawodów to ironiczny komentarz do całego hype’u: „róbcie swoje limited edycje, a my mamy burgera dla każdego, zawsze”. To odpowiedź, która nie konkuruje na poziomie produktowym, tylko wykorzystuje brand attitude – zaczepny charakter w stylu Burger King. Marka po prostu robi swoje – mówi Edyta Maciejewska, Strategy Director WebTalk Agency.

– Zależało nam na odczarowaniu „monopolu” na zimową wersję burgera. WebTalk przygotował dla nas niestandardową propozycję, którą „kupiliśmy” już podczas prezentacji. Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że ta koncepcja jest genialna w swojej pozornej prostocie. Burger King jest marką, która celuje w komunikację rezonującą z odbiorcami w nieoczywisty sposób i ta kampania jest tego świetnym przykładem – mówi Magdalena Michalak Brand Managerka Burger King Polska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Ta kampania pokazuje, że najsilniejsze pomysły są często najprostsze. Gdy trafiasz w moment kulturowy z inteligentnym twistem, nie musisz krzyczeć – naturalnie stajesz się w centrum rozmowy. Przełamując trend Burger Drwala w zabawny, typowo Burger Kingowy sposób, kierujemy uwagę na Whoppera w czasie, gdy sezonowy szum dominuje. W końcu sprytna prostota mówi głośniej niż jakikolwiek limitowany hype – mówi Martin Winther, Chief Creative Officer WebTalk Agency.

Kampania wystartowała 18 listopada br. i będzie obecna w kluczowych kanałach digitalowych. Za kreację odpowiada agencja WebTalk.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

źródło: mat. prasowe, opracowanie: Agata Drynko

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Arch Nemesis: Burger King przyćmił premierę Big Arch od McDonald’s 

PS2 KFC France przerabia viralowe wideo, promuje współpracę z Burger Kingiem i żartuje z McDonald’s