Sportowy podcast „The Rest Is Football”, prowadzony przez byłych piłkarzy Gary Lineker, Alan Shearer i Micah Richards, dotychczas był znany głównie z platform takich, jak YouTube, Spotify czy Apple Podcast. Wkrótce trafi on na Netflixa jako codzienny show emitowany podczas 2026 FIFA World Cup.
Produkcja nowej odsłony projektu będzie realizowana w studiu w Nowym Jorku, co ma zapewnić globalny zasięg i profesjonalną oprawę. Format opiera się na serii codziennych odcinków, które na Netflixie pojawiać się będą przez cały czas trwania najważniejszego turnieju piłkarskiego 2026 roku. W audycji nie zabraknie wnikliwych analiz, wywiadów, gości, komentarzy ekspertów i relacji wprost ze stref kibica zlokalizowanych na terenie USA, Kanady i Meksyku.
Netflix 🤝 The Rest Is Football
— The Rest Is Football (@RestIsFootball) December 3, 2025
We're delighted to announce that we'll be hosting a daily show on @Netflix for the 2026 FIFA World Cup! 🏆@GaryLineker, @AlanShearer & @MicahRichards will be joined by special guests to cover the world's biggest sporting event 🌎 pic.twitter.com/3wMLlhM6Yo
Z radioodbiorników na ekrany
Dotychczas podcast „The Rest Is Football” docierał do odbiorców jedynie w wersji audio. Teraz ma się to zmienić, bowiem audycja trafia do globalnej widowni Netflixa, co zwiększa skalę i różnorodność publiczności. Obecność studia, kamer, profesjonalnej ekipy produkcyjnej oraz gości sprawia, że „The Rest Is Football” zmienia format z tradycyjnego podcastu na ten bliski telewizyjnemu show. Co ważne, program nie będzie skupiał się na transmitowaniu samych piłkarskich zmagań, ale dostarczy największym futbolowym fanom potężną garść analiz, raportów i wniosków. W ten sposób Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej 2026 zyskają nowy wymiar, a sposób konsumpcji treści sportowych przez odbiorców na całym świecie zmienia się i stanie naprawdę kompleksowy.

Mundial 2026 „od kuchni”
Dla jego twórców, transformacja z podcastu w globalny program na platformie streamingowej daje ogromne, nowe możliwości monetyzacji i zdobycia prestiżu. Dla Netflixa to natomiast kolejny krok w kierunku tematyki sportowej i rozrywki łączonej z globalnym wydarzeniem. Taka zmiana ma również realny wpływ na fanów piłki nożnej. Wygodny dostęp do platformy streamingowej Netflix zarówno w telewizorze, jak i na urządzeniach mobilnych, codzienne podsumowania meczów na wyciągnięcie ręki, a w rezultacie łatwy i szybki sposób na śledzenie przyszłorocznego mundialu „od kuchni”.
Zapowiedź zmian
Planowany debiut podcastu „The Rest Is Football” na Netflixie jako codziennego show podczas mundialu 2026 to przykład tego, jak media sportowe ewoluują w intensywnym tempie. Taka zmiana to dla ich twórców bez wątpienia duża szansa na zdobycie zasięgów, kontakt z profesjonalistami z branży i tworzenie angażującego contentu dla milionów odbiorców. To jednak także spore wyzwanie, aby utrzymać wysoką jakość materiałów i zainteresowanie widzów i słuchaczy. Jeśli „The Rest Is Football” uda się zrealizować z sukcesem, to już niebawem może on stać się wzorem nowej generacji medialnej relacji sportowej.
Goalhanger: podcastowa żyła złota
Podcast „The Rest Is Football” jest realizowany przez brytyjską firmę Goalhanger od 2023 roku. Wcześniej firma należąca m.in. do Gary’ego Linekera realizowała już audycje poświęcone m.in. polityce („The Rest is Politics”, „Leading”), sportowi („Football Clichés”) czy rozrywce („The Rest Is Entertainment”). Początkowo pomysłem jej twórców było tworzenie filmów dokumentalnych, jednak z czasem profil marki uległ zmianie i na pierwszy plan wysunęły się podcasty, gromadząc miliony słuchaczy na całym świecie.
A jeśli marketing sportowy to twój żywioł, koniecznie pobierz Playbooku #4: Sport i Marketing i dołącz do gry!