Wojciech Kałużny (Goldbach Audience): Inspirują mnie polscy startupowcy

Wojciech Kałużny (Goldbach Audience): Inspirują mnie polscy startupowcy
Z naszą Marketingową 11 zmierzył się Wojciech Kałużny - Dyrektor Zarządzający Goldbach Audience Poland.
O autorze
3 min czytania 2015-03-24

1. W marketingu najważniejsze są…

Na poziomach od „początkujący” do „średniozaawansowany” – zrozumienie grupy docelowej i potrzeb konsumentów. Na wyższych levelach – kreowanie i uświadamianie ludziom potrzeb, o których wcześniej nie mieli pojęcia 🙂

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Ostatnio takim projektem jest Wykop. To najszybciej rosnąca sieć newsowo-społecznościowa w polskim Internecie, a jednocześnie ciekawe wyzwanie, bo nie jest to serwis, gdzie można oprzeć się jedynie na standardowych kampaniach displayowych. Musimy ciągle pokazywać reklamodawcom niestandardowe rozwiązania i uczyć jak można wykorzystać marketingowo bardzo aktywną społeczność Wykopu.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwania, z jakimi przyszło mi się zmierzyć…

Restrukturyzacje związane ze zmianą modelu biznesowego dawnego ARBO, czyli stworzenie z sieci brandów, z których każdy miał osobny dział sprzedaży, jednej spójnej i dobrze zorganizowanej struktury. Odpowiadałem za ten proces jako dyrektor sprzedaży i nic nie nauczyło mnie więcej nt. organizacji, zarządzania zmianą, wyczucia w kontaktach z pracownikami i komunikowania z nimi.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Patrz wyżej 🙂 Mam ogromną satysfakcję z tego, że proces, który był największym wyzwaniem, okazał się również największym sukcesem, czego dowodem przyznawane nam przez MMP wyróżnienia dla najlepiej ocenianego przez klientów biura sprzedaży reklamy online.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom szczególnie zazdroszczę, to…

Nagrodzona wyróżnieniem Art Of DOOH zeszłoroczna kampania organizacji Woman’s Aid pt. „If you can see it, you can change it”. Niezwykle pomysłowe wykorzystanie możliwości, jakie dają najnowocześniejsze nośniki DOOH. Kampania ważna, pomysłowa i dająca do myślenia. Możemy tylko zazdrościć angielskim kolegom, że mają możliwości technologiczne, by realizować takie pomysły.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu to…

Może niektórych zaskoczę, ale uważam, że w perspektywie kilku lat the next big thing to Digital Out Of Home. Dlaczego? Bo z jednej strony staje się powoli polem do tworzenia coraz bardziej wymyślnych, zahaczających o ambient kreacji, podpiętych dodatkowo z Social Media i zintegrowanych urządzeniami mobilnymi (po przykłady takich kreacji z Zachodu, odsyłam do tekstu naszego specjalisty od tematu, Krzyśka Bernatowicza). Z drugiej strony staje się nośnikiem coraz wygodniejszym dla reklamodawcy, pozwalającym w kilka sekund podmieniać kreację (kłania się tak popularny ostatnio real-time marketing), precyzyjnie ją targetować oraz (dzięki technologii eye-trackingu) z większą niż gdziekolwiek indziej dokładnością mierzyć skuteczność.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Nie ma takich. Tak samo jak nie ma uniwersalnie „skutecznych” form reklamowych. Najważniejsze to wiedzieć jak dopasować formę i nośnik reklamy do konkretnego klienta. Działania, które dla jednej firmy mogą być niewypałem, dla innej mogą być kołem napędowym jej biznesu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

To co jest ważne podczas każdej współpracy, czyli zaufanie, zrozumienie partnera, odpowiednia komunikacja. Do tego dodałbym czynnik, o którym nie wszyscy pamiętają, czyli nastawienie na efekt po stronie agencji, wzięcie na siebie odpowiedzialności za realizację celów sprzedażowych.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Inspirują mnie polscy startupowcy, zwłaszcza ci, którzy coraz śmielej zdobywają rynki zagraniczne. Czyli twórcy Brand24, NapoleonCat Prowly, InPostu. Oni wszyscy pokazują, że w globalnej gospodarce, prowadząc biznes nie można myśleć lokalnie, bo dobry pomysł i wykonanie (wsparte pomysłowym marketingiem) mogą otworzyć rynki na całym świecie. Innym przykładem jest Koszulkowo.com – ten przykład uczy, że nawet tak mało oryginalny pomysł może okazać się sukcesem, jeśli zaproponuje się zupełnie nową jakość – zarówno produktu, jak i obsługi klienta.

10. Gdybym miał zachęcić młodych ludzi do płacenia za treści dostępne w Internecie, a miałbym nieograniczony budżet na działania marketingowe, to…

Zorganizowanie akcji marketingowej nawet za największe pieniądze nic nie da – produkt, jaką jest płatna treść musi się bronić sam. Czym ma się bronić? Po pierwsze unikalnością i jakością treści. Młodzi Internauci nie zapłacą za coś, co za darmo mogą dostać pod innym adresem – trzeba dać im ciekawe treści, wpisujące się w ich zainteresowania, gust i estetykę. Po drugie, dodatkowymi benefitami, którymi ta treść jest opakowana. Mogą to być ekskluzywne materiały niedostępne dla innych, brak reklam na stronie, zaproszenia na wydarzenia organizowane tylko dla czytelników płacących. Coś co w jakiś sposób wyróżni tych użytkowników, którzy płacą, spośród reszty, pozwoli im poczuć, że są odbiorcami typu premium. W końcu łatwością zapłaty za ten kontent. Możliwe, że rozwiązaniem są tutaj mikropłatności stosowane już np. w grach mobilnych. Jeśli odbiorca będzie mógł w wygodny sposób zapłacić złotówkę za dostęp do jednego artykułu zamiast 30 zł za miesięczny abonament, to łatwiej podejmie decyzję.

11. Zajmuję się marketingiem internetowym, dlatego że…

Nie lubię nudy i stabilizacji.

 

Wojciech Kałużny

Od lipca 2014 Dyrektor Zarządzający Goldbach Audience Poland. Związany z firmą od 8 lat. Wcześniej jako dyrektor sprzedaży odpowiadał za negocjacje agencyjne, projektował ofertę sieci oraz nadzorował pracę działów sprzedażowych.

Brał udział w wielu projektach branżowych, między innymi we wprowadzaniu na polski rynek nowych form reklamowych Dynamic Wallpaper czy TripleBillboard oraz projektowaniu standardów reklamy display w ramach grupy roboczej IAB Polska. Współuczestniczył też w tworzeniu oferty i uruchamianiu pierwszej polskiej sieci reklamy behawioralnej – behavia.

Prywatnie fan Starcrafta 2, e-sportu, książek i filmów SF.