Lata obfite w kilkadziesiąt projektów strategicznych, ponad 2500 godzin szkoleniowych dla zarządów firm notowanych na GPW czy z sektora MSP oraz ponad 150 autorskich publikacji na temat zarządzania i marketingu strategicznego, przekonały jej twórców, że strategia, absolutnie potrzebna każdej organizacji, w większości firm nie spełnia jednak swojej roli. Sprowadza się ją zwykle do jednego z wielu ważnych dokumentów. Tymczasem w sytuacji ogromnej konkurencyjności i naddoboru przedsiębiorstwa powinny nie tylko posiadać strategię, ale też przyzwyczajać się do nowej rzeczywistości, kiedy strategia non stop ewoluuje, zmienia się i dostosowuje do dynamicznych zmian rynkowych.
Dlaczego tak się nie dzieje? Zdaniem Marcina Gieracza, CEO i głównego stratega w Rubikom, powodów jest wiele, a jednym z ważniejszych jest brak liderów – przywódców, którzy ukróciliby wewnętrzne konflikty między działami marketingu, sprzedaży i resztą organizacji. Zadbaliby o należytą komunikację wewnątrz firmy. Nie baliby się zmian, które stają się codziennością. Wdrożyliby innowacyjne myślenie. Wreszcie zarządzaliby firmami oraz zespołami swoich specjalistów w sposób holistyczny, jednocząc pracowników oraz działania wokół celów biznesowych firmy.
Zobacz również
Polskim firmom nadal brakuje myślenia strategicznego. Wynika to w dużej mierze z tego, że menadżerowie boją się zmian i zwyczajnie brakuje im czasu na strategię. Tymczasem ważne decyzje podejmowane są każdego dnia. Refleksje oraz konkretne wskazówki na powyższe tematy, bazujące na swoim niemal 20 letnim doświadczeniu zawodowym w drugiej części e-booka „Ogarnąć kosmos – o marketingu i strategii” zebrał Marcin Gieracz, CEO i główny strateg w Rubikom Strategy Consultants. Publikacja jest zbiorem artykułów o marketingu i strategii, które powstały na przestrzeni ostatnich lat w wyniku obserwacji rynku, konsumentów oraz bezpośredniej współpracy z dziesiątkami firm. “Przyszłość należy do tych, którzy jak najszybciej nabiorą wprawy w umiejętnym zaspokajaniu potrzeb konsumenckich i wdrożą strategie biznesowe oparte na wiedzy o klientach” – zachęca autor.
E-book można pobrać bezpłatnie ze strony.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce