Chciano przyjrzeć się bliżej sposobom, w jakie konsumowane są tradycyjne i elektroniczne media. Wyniki badania ukazują dominującą rolę internetu oraz rosnącą rolę usług mobilnych w konsumpcji sieci, a także kluczową rolę tego medium w procesie zakupowym.
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska – we współpracy z innymi lokalnymi biurami w regionie (Bułgaria, Macedonia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia i Turcja), instytutami badawczymi oraz licznym gronem firm członkowskich – w ostatnich miesiącach ubiegłego roku przeprowadził badanie na próbach internautów reprezentatywnych w badanych krajach ze względu na płeć, wiek oraz częstotliwość korzystania z sieci. Dzięki wykorzystaniu przestrzeni reklamowej partnerów badania w badaniu udało się osiągnąć duży zasięg, który w zależności od rynku wahał się między 71-100% w populacji internautów w wieku powyżej 15 lat. W Polsce pomiar badawczy zrealizowały: Ośrodek Przetwarzania Informacji oraz Polskie Badania Internetu, zaś partnerami medialnymi byli: Ad!vice, GG Network, Goldbach Audience, Grupa WP, Interia oraz Onet.
Zobacz również
Z badania wynika, że internet jest medium, które charakteryzuje się największą intensywności wykorzystania, a smartfony przegoniły zasięgiem (69%) komputery przenośne (63%), podczas gdy tradycyjne PC tracą na znaczeniu i obecnie są wykorzystywane przez 45% internautów. Wyniki polskiego rynku nie odbiegają znacznie od rezultatów zaobserwowanych w regionie. Można więc śmiało mówić, że Polska, jak również region, wkracza w pełni w erę mobilnej rewolucji, a przenośne urządzenia zdominowały dostęp do sieci.
Do kolejnych ważnych obserwacji należy wysoki poziom multi-screeningu, mający coraz większy wpływ na tzw. konsumencką podróż, a także ogromna rola internetu jako źródła wiedzy w procesie zakupowym.
„Przedstawione w badaniu wyniki dotyczące rynku polskiego wskazują, że przy planowaniu skutecznej komunikacji dotyczącej produktu, marketerzy powinni zadbać o pełne wykorzystanie potencjału drzemiącego online, zwłaszcza w urządzeniach mobilnych” – podsumowuje wyniki raportu Robert Wielgo, członek zarządu IAB Polska.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Premiera pełnego raportu digitalSCOPE, prezentującego wyniki badania we wszystkich ośmiu krajach Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej objętych projektem, odbędzie się 21 maja br. w Berlinie, podczas organizowanej przez IAB Europe konferencji Interact Congress 2015.
Słuchaj podcastu NowyMarketing