Konkurs Chopinowski jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek na świecie. O możliwość występu w Warszawie stara się przy każdej edycji kilkaset młodych pianistów z całego świata. Finał, w którym gra zaledwie 10 pianistów, ogląda w Filharmonii Narodowej w Warszawie niewiele ponad 1000 melomanów. Tegoroczna edycja będzie jednak dostępna dla wszystkich. NIFC stawia bowiem na przestrzeń wirtualną i ogromny pakiet materiałów, włącznie z transmisjami na żywo, udostępni w aplikacji mobilnej i smart TV.
„Zależy nam, żeby Chopinem zainteresować nie tylko melomanów, ale też tych, którzy na co dzień nie słuchają muzyki klasycznej. Chcemy by aplikacja mobilna pozwoliła im poczuć konkursowe emocje i uczestniczyć w wydarzeniu, którego zazdroszczą nam melomani na całym świecie. Konkurs Chopinowski to marka, z której wszyscy powinniśmy być dumni” – komentuje Agata Kwiecińska, rzecznik prasowy Konkursu.
Zobacz również
Aplikacja Chopin Competition da użytkownikom dostęp do wszystkich przesłuchań 17. Konkursu Chopinowskiego. Pozwoli obejrzeć je w standardzie Full HD na urządzeniach mobilnych (systemy iOS i Android), smart TV oraz w klasycznych przeglądarkach internetowych. Po transmisji na żywo każdy z występów w przeciągu kilku godzin zostanie udostępniony w aplikacji w trybie Video on Demand. Pozwoli to użytkownikom wracać do ulubionych wykonań w dowolnej chwili na dowolnym urządzeniu. Jakość udostępnionych nagrań będzie bardzo wysoka – po raz pierwszy na urządzeniach mobilnych można będzie wysłuchać koncertów w jakości dźwięku 24b/s.
Ponadto, aplikacja będzie zawierać szczegółowe, na bieżąco uaktualniane, kalendarium występów i kompendium wiedzy o jurorach, uczestnikach, a także o wykonywanych kompozycjach Chopina. Dodatkowo, historię Konkursu od 1927 r. zilustrują archiwalne, często unikatowe fotografie, nagrania i filmy. Dzięki zintegrowaniu z mediami społecznościowymi aplikacja Chopin Competition stanie się też forum dyskusji o Konkursie i jego przebiegu.
Konkurs Chopinowski to impreza rangi światowej, dlatego aplikacja jest stworzona w dwóch językach (polskim i angielskim). Będzie ją można pobrać z każdego miejsca na świecie. Za jej produkcję odpowiada polski software house Infor IT Sp.z o.o., który ma już na koncie kilka produkcji dla polskich instytucji kulturalnych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Linki do aplikacji:
Słuchaj podcastu NowyMarketing