Lata 80. i 90. w Polsce to początek nowej generacji reklamy. Przenosi się ona z gazet i plakatów na coraz bardziej dostępny dla przeciętnego obywatela kanał komunikacji, czyli telewizję. Pierwszy problem, z jakim musieli zmierzyć się ówcześni marketingowcy, to konieczność aranżacji reklamy tylko dla polskiego odbiorcy. Początkowo reklamowane były produkty polskie dla polskiego konsumenta. Zazwyczaj ograniczały się one do dzisiejszej formy prezentacji z podkładem dźwiękowym czy wstawkami video. Przełom lat 80. i 90. oznaczał pospolite ruszenie wolnych agencji reklamowych, powstanie kanałów komercyjnych, a zatem znaczący wzrost środków inwestowanych w reklamę, a tym samym w jej rozwój.
Lata 90. to także czas, w którym internet dopiero raczkował, dlatego telewizja stanowiła główne źródło reklamy. Być może dlatego, że było ich mniej tak dobrze zapadły nam w pamięć.
Zobacz również
Jeśli potrzebujecie środek na prusaki, to Prusakolep jest do nabycia w całym kraju!
A może japońskie cudeńko? Genowefa Pigwa radzi: „zostaniesz pawdziwNą bizewoman, jesli tylko kupisz te japońskie cudeńka!”
„Ojciec prać?” W nagłych przypadkach Pollena 2000 sprawdzi się w praniu 😉
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Frugo idealnie trafiło ze swoim przekazem do odbiocy, którym była młodzież. Pamiętacie, kiedy jest bezpiecznie? Oczywiście bez pestek!
Od wejścia na rynek reklamy Heyah przeszły swoistą rewolucję. Jak zmieniły się na przestrzeni lat? Oceńcie sami.
A czym Was zawstydził Turbodymoman?
Kto pamięta złotówki sprzed denominacji?
Choć Maryla Rodowicz w reklamie kojarzy nam się najczęściej z Lodami Koral, to ma na swoim koncie także PEWEX:
Jeżeli nie pamiętacie jak zadbać o swoje zdrowie, to przypominamy reklamy Kamy i słynne hasło „Serce jak dzwon”.
Początki reklam mleka Łaciate.
Co najlepiej działa na dziewczyny?
A tak wyglądały kiedyś reklamy Tic Tac i Mentos.
Poniżej pozostałe ciekawe przykłady starych reklam.