Ustawianie ręcznych rozszerzeń do podstron, lokalizacji, połaczeń i objaśnień w kampanii Google AdWords

Ustawianie ręcznych rozszerzeń do podstron, lokalizacji, połaczeń i objaśnień w kampanii Google AdWords
Rozszerzenia do kampanii AdWords są bardzo często pomijane. Zupełnie niesłusznie. Jest to bowiem jeszcze jeden czynnik, który może przyczynić się do wzrostu liczby konwersji i obniżenia kosztów samej kampanii. Tym bardziej, że ich ustawienie wcale nie wymaga dużo czasu i jest bardzo proste.
O autorze
1 min czytania 2015-04-23

Zdjęcie royalty free z Fotolia

Warto zastanowić się zwłaszcza nad tymi podstawowymi, jak rozszerzenia do podstron, lokalizacji, połączeń I objaśnień. 

Rozszerzenia do podstron

Rozszerzenia do podstron sprawiają, że reklama jest większa. Bardziej rzuca się w oczy. Ma większe szanse na przyciągnięcie uwagi użytkownika. Za pomocą tego rozszerzenia możesz również wyszczególnić podstrony, na których specjalnie ci zależy. Jeżeli dobierzesz je prawidłowo pod kątem oczekiwań potencjalnych klientów, ruch na twojej stronie wzrośnie.

 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Rozszerzenia połączeń

Kolejne bardzo przydatne rozszerzenie. Pozwala ono już w tekście reklamy wyświetlić numer telefonu twojej firmy. Ma to zastosowanie zwłaszcza w przypadku reklamy mobilnej, gdzie wystarczy jedno kliknięcie, aby klient do ciebie zadzwonił. Rozszerzenia połączeń sprawdzają się doskonale w firmach, które realizują jakąś nagłą potrzebę klienta, np. taxi, holowanie itp.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Rozszerzenia lokalizacji

Rozszerzenie, które powinna dodać każda firma, dla której kluczowe znaczenie ma miejsce jej działalności, tutaj np. restauracje, hotele, sklepy osiedlowe. Dzięki rozszerzeniu lokalizacji klient od razu widzi, czy wyszukana reklama spełnia jego potrzeby. Redukuje to liczbę pomyłkowych kliknięć.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

  

Rozszerzenia objaśnień

Dzięki rozszerzeniom objaśnień dodasz do swojej reklamy dodatkowy wiersz opisu. Bardzo często taka treść pomaga zdobyć klienta. Przekonać go, żeby kliknął akurat w twoją ofertę. Zwłaszcza jeżeli umieścisz tu informację o promocjach, zniżkach, ofertach specjalnych.

 

Dla osób jeszcze nieprzekonanych do dodania rozszerzeń filmik: 

Ustawianie rozszerzeń:

Aby ustawić rozszerzenia należy wejść na koncie Google AdWords do zakładki Rozszerzenia reklam.

 

 Wybrać z rozwijanej listy rozszerzenie, które chcemy dodać.

 Następnie kliknąć w czerwony przycisk +Rozszerzenie.

Tutaj wybieramy kampanie, do której chcemy utworzyć rozszerzenie i zatwierdzamy przyciskiem Gotowe. Rozszerzenia objaśnień dodaje się na poziomie całego konta.

Rozszerzenie możemy wybrać z już istniejących lub utworzyć nowe.

 

Przy tworzeniu nowego rozszerzenia trzeba uzupełnić jego ustawienia. Oznaczenia są proste i czytelne – nie powinny sprawić problemu.

Zatwierdzamy wszystko, klikając w Zapisz. Rozszerzenie zostaje dodane.

Przy każdym rodzaju rozszerzenia ścieżka wygląda bardzo podobnie. Przy rozszerzeniach lokalizacji trzeba dodatkowo powiązać konto z Google Moja Firma. Panel prowadzi krok po kroku przez cały proces.

Rozszerzenia można edytować lub usunąć. Na karcie Roszerzenia reklam możemy śledzić, czy nasze rozszerzenia się wyświetlają oraz jakie osiągają wyniki. Należy pamiętać, że rozszerzenia będą się wyświetlać, jeżeli reklama osiągnie odpowiedni ranking, czyli, w uproszczeniu, będzie dostatecznie wysoko wyświetlana.

Rozszerzenia nie są dodatkowo płatne. Tym bardziej warto jak najszybciej zacząć z nich korzystać. 
 

Marta Ławrynkowicz
redaktor/dziennikarz Nowego Marketingu