Średnia liczba reklam na jeden magazyn wzrosła i wynosi obecnie 11 w stosunku do 10 reklam na jeden numer w marcu.
Ożywienie reklamowe widoczne jest na pewno dzięki zwiększonej liczbie reklam komercyjnych w stosunku do autopromocji. (81% reklam komercyjnych do 19% autopromocyjnych, przy 32% reklam autopromocyjnych w marcu). Full Page jest w dalszym ciągu typem wyraźnie dominującym – 86% reklam zajmuje całą stronę magazynu – pozostałe 10% to Half Page, oraz 4% tzw. Inne formaty.
Zobacz również
Czy widać wzrost wśród reklam, które mogą wejść w interakcję z użytkownikiem? Niestety nie. Co prawda nie ma jakiegoś diametralnego spadu w stosunku do marca, ale jednak ilość reklam statycznych wzrosła z 81% w marcu do 86% w kwietniu. Rich Media stanowią w czwartym miesiącu tego roku nieco ponad 11%, a Video to jedynie 3% wszystkich reklam.
“Oczywiście nie tylko interaktywność reklam jest czynnikiem wskazującym na ich dostosowanie się do powierzchni na której się znajdują (czyli tablet z dużą powierzchnią do interaktywnych działań). Niektórzy reklamodawcy bardziej od zaangażowania cenią nadal przejścia na ich stronę – czyli mówiąc branżowo – ilość klików.” – komentuje Weronika Gładych.
Co prawda edukacja rynku nadal trwa i warto przypominać, że tablet jest nadal pod względem reklamowym produktem Premium, dlatego warto tutaj skupiać się na reklamach wizerunkowych, angażujących – takich które ze względu na unikalność powierzchni zaciekawią i zaangażują użytkowników w kontakt z produktem na poziomie reklamy. Mimo tego nadal liczą się kliki, dlatego też jeśli nie mamy pomysłu na reklamę interaktywną, dajmy chociaż użytkownikowi możliwość przejścia na naszą stronę. To bardzo ważne, szczególnie gdy na kreacji reklamowej mamy wyraźne wezwanie do działania „wejdź i sprawdź”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
“Czasem zdarza się jednak, że do reklamy, mimo technicznych możliwości magazynu, nie został podpięty link kierujący na zewnątrz. W kwietniu niestety obserwujemy spadek ilości reklam, które mogły by przenieść użytkownika na stronę klienta. Jedynie 40% reklam zawierało zaszyte linki (w marcu mieliśmy ich o 4% więcej).” – zwraca uwagę Weronika Gładych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Top 5 najczęściej pojawiających się branż wśród reklam tabletowych to obok autopromocji (od największej ilości do najmniejszej): Odzież i Dodatki, Rozrywka, Higiena i Pielęgnacja, Biznes oraz Technologia. W śród nich dwie ostatnie branże najlepiej dostosowują reklamy do tabletów – ponad 60% nich przeniesie nas bowiem na stronę klienta. Na szczególną uwagę zasługuje też branża, która może nie ma największej ilości reklam jednak widać wyraźne zmiany w formatach i rodzajach kreacji jakie przedstawiają jej produkty. Reklamy produktów FMCG – w tym napojów oraz żywności są coraz bardziej interaktywne. Posiadają obok galerii inne ciekawe, angażujące elementy, które zachęcają do dużego czasu spędzonego z reklamą. Widoczne jest to na wyróżnionych przez nas w kwietniu reklamach Nespresso oraz serów Le Rustique.
Ilość QR kodów pozostaje na podobnym poziomie – nieco ponad 3% reklam zawierało ten zupełnie zbędny element.
Począwszy od stycznia nie notujemy niesamowitej rewolucji w reklamach tabletowych, patrząc ogólnie – ani nie zwiększyła się wyraźnie liczba reklam z linkami, ani też nie mamy samych kreacji Interaktywnych. Widać natomiast, że są branże, które widzą potencjał w tych reklamach i nie boją się zamieszczać reklam ciekawych i angażujących. Oby więcej tak udanych kreacji jakie można było zaobserwować wśród FMCG.