Kampania zaplanowania jest na rejon całego powiatu gdańskiego, a ramach jej działań pojawiły się m.in. billboardy i ulotki z mocnym hasłem: „Nie jestem stary. Nie jestem niepotrzebny”. Główną osią kampanii jest strona www.chcesieszkolic.pl, której celem jest poinformowanie pracowników i pracodawców o możliwościach dofinansowania szkoleń.
Osoby po 45 roku życia, to często pracownicy posiadający praktyczne umiejętności, zdolność szybkiej oceny sprawy oraz zachowujący spokój w trudnych sytuacjach. Dojrzali pracownicy mogą bardziej angażować się w życie firmy i wnieść wiele doświadczeń i umiejętności, dlaczego więc pracodawcy często wybierają do pracy o wiele młodsze osoby, dopiero zaczynające karierę zawodową?
Zobacz również
Wielu pracodawców wykazuje uprzedzenia względem starszych pracowników. Wiąże się to ze stereotypem, iż osoby w wieku 45+ niechętnie podchodzą do nowości, a tym samym dbanie o rozwój takiego pracownika może być bardziej kosztowne, niż wyszkolenie młodszej osoby. Krajowy Fundusz Szkoleniowy chce zaoferować wsparcie dla pracowników i pracodawców oraz podkreślić, że lepszym rozwiązaniem może okazać się zadbanie o dojrzałego pracownika.
Koncepcja kampanii KFS ma na celu zwrócić uwagę na problem marginalizowania pracowników oraz brak aktywizacji zawodowej osób 45+. Działania w ramach kampanii skierowane są do otoczenia społecznego, pracodawców, oraz wszystkich osób, których dotyczy problem lęku utraty zatrudnienia, niezależnie od branży czy wykształcenia. W ramach KFS pracodawcy oraz pracownicy mogą skorzystać z m.in. takich elementów jak: kursy, szkolenia, studia podyplomowe. Wsparcie na jednego pracownika może wynieść ponad 10 tysięcy złotych.
Ważnym składnikiem wizualnej części kampanii jest nawiązanie do popularnej gry Scrabble. Układanka z brakującymi elementami jest analogią do braku odpowiednio wykwalifikowanego pracownika w firmie. Kursy i szkolenia dofinansowane przez KFS będą tym brakującym elementem przedsiębiorstwa. We wszystkich kanałach zostały wykorzystane również twarze i sylwetki osób z różnych zawodów. Gra na emocjach i hasła z silnym przekazem mają zwróci
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
uwagę na duży problem w zatrudnieniu osób powyżej 45 roku życia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing