O tym jak, poza najczęściej praktykowanymi sposobami, podnosić widoczność produktu w sieci, można się dowiedzieć z lektury podręcznika „Kod kreskowy w e-commerce”.
W ciągu kilku ostatnich lat zwiększyła się ilość kanałów, poprzez które konsument może i chce poznawać oraz kupować produkt. To pociąga za sobą szereg zmian w działaniach promocyjnych i informacyjnych nakierowanych na konsumenta. Sprzedawcy i specjaliści od marketingu szukają kolejnych sposobów na najbardziej skuteczne dotarcie z informacją o produkcie do potencjalnego odbiorcy.
Zobacz również
W podejmowanych działaniach, jednym z istotnych elementów, jest prawidłowe identyfikowanie produktu.
Sprawdzonym identyfikatorem produktu jest kod kreskowy, zwany też EAN-em lub GTIN-em. Standard obecny w handlu od dawna, jednak nie wszyscy zajmujący się handlem znają go i potrafią wykorzystać jego potencjał. Grupą, która z różnych powodów pomijała kod kreskowy w swoich procesach biznesowych jest, w pewnej części, handel elektroniczny oraz drobni producenci. Specjalnie dla nich GS1 Polska, krajowy przedstawiciel organizacji odpowiedzialnej za tworzenie, nadzorowanie i rozwój standardów identyfikacji produktu, przygotowała podręcznik Kod kreskowy w e-commerce.
Podręcznik przybliża tematykę kodu kreskowego, jego budowę, miejsca i możliwości zastosowania, ale przede wszystkim daje wskazówki i konkretne przykłady jak efektywnie go użyć prowadząc biznes w Internecie. Opisuje jak Google korzysta z kodu kreskowego oraz co należy zrobić, aby poprawić pozycjonowanie produktu w tej wyszukiwarce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Oczywiście znaczna część sklepów internetowych doskonale zna korzyści wynikające z użycia kodów kreskowych i od dawna korzysta z nich w procesach wewnętrznych oraz marketingu produktu. Dla pozostałych właścicieli e-sklepów oraz osób odpowiedzialnych za marketing w sieci, lektura może okazać się ciekawą nowością.
Słuchaj podcastu NowyMarketing