Na gości czekały liczne atrakcje i spotkania – fani mieli możliwość uczestniczenia m.in. w panelach dyskusyjnych, konkursach oraz koncertach z udziałem ich najważniejszych idoli. Na głównej płycie hali imprezę otworzyli Karol Paciorek i Radek Kotarski. W dalszej części programu znalazły się występy muzyczne, a na scenie zagrali Tomasz Lewandowski (VNM) i B.R.O.. Podczas imprezy wręczono również złote przyciski Google – wyróżnienie przygotowane dla autorów, którzy w ostatnim czasie przekroczyli granicę miliona subskrybentów swoich kanałów na YouTube. Nagrodę odebrali między innymi przedstawiciele Stop Records. Zorganizowany został również panel dyskusyjny „między telewizją a Youtube”, podczas którego odwiedzający Orange Video Fest wysłuchali rozmowy na ten temat pomiędzy Omeną Mensah, Pauliną Mikułą, Łukaszem Jakóbiakiem, Maćkiem Dzięgielewskim i Radosławem Kotarskim. Nie zabrakło także sekcji kulinarnej – organizatorzy zadbali również o strefę gastronomiczną przed Torwarem oferującą zróżnicowane specjały dla podniebienia rozentuzjazmowanych uczestników.
Co kluczowe jednak – podczas Orange Video Fest mogliśmy przyjrzeć się pewnej przepaści pokoleniowej między reprezentowanym przez nas pokoleniem Y a będącym trzonem publiczności wydarzenia pokoleniem określanym jako Z. Przepaść to być może nieco zbyt mocne określenie, jednak nie dało się pozbyć wrażenia, że o ile nas (Y) świat Internetu wciągnął tak naprawdę dopiero wówczas, gdy byliśmy nastolatkami, to oni (Z) są z nim głęboko związani już od dzieciństwa. O ile dla nas gwiazdami i idolami byli głównie muzycy czy aktorzy to na nich równie mocno, a może nawet silniej, oddziałują YouTuberzy, wśród których wielu jest starszych od pokolenia Z i musiało nauczyć się je rozumieć. O ile dla nas (Y) Internet to poniekąd świat równoległy, to dla nich (Z) Internet jest po prostu ich światem – nieodłączną, konieczną, naturalną składową. Charakterystyczne są dla YouTuberów bardzo bliskie więzi z fanami, świadomość wagi utrzymywania stałych relacji z odbiorcami oraz regularne tworzenie treści oraz podążanie zgodnie z trendami. Dzisiejsi YouTuberzy nie są, jak dawni, raczej nieosiągalni i niedostępni celebryci. Samodzielnie, sprawnie i płynnie działają w obrębie wielu formatów, wychodząc już wręcz poza Internet, co mogliśmy zauważyć przechadzając się korytarzami Torwaru, gdzie np. funkcjonowały sklepy odzieżowych brandów, takich jak *Abstrawear czy *Wardęgawear – *skojarzenie nazw nieprzypadkowe.
Zobacz również
Spostrzeżenia z wizyty i obserwacji uczestników Orange Video Fest by LifeTube są jednoznaczne. Internet zmienia ludzi – istotnie wpływa na zmianę pokoleń / pokolenia zmieniają się wraz z Internetem. Niedawno opublikowaliśmy i prezentowaliśmy m.in. podczas Social Media Convent wyniki badania, jakie przeprowadził zespół Fenomem, podczas którego przeanalizowaliśmy tysiące tweetów, by zidentyfikować pokolenie Z na Twitterze. Wnioski z naszej analizy są równie jednoznaczne z obserwacjami po Orange Video Fest i dobitnie je potwierdzają – znajdziecie je w prezentacji. Jakie kolejne wnioski płyną z tych obserwacji? – właściwe rozpoznanie cech, potrzeb i specyfiki funkcjonowania pokolenia Z na Twitterze czy w Internecie w ogóle, wskazuje na szerokie, coraz to nowe możliwości komunikacji w sieci z generacją urodzoną po 1995 roku, której integralnym elementem każdego dnia, niemal non stop, jest Internet.
Wracając do wspomnienia Orange Video Fest by LifeTube – organizacyjnie: po prostu OK, drobny chaos komunikacyjny na terenie obiektu spowodowała po prostu wysoka frekwencja uczestników oraz liczba atrakcji, z których chętnie korzystali zafascynowani fani. Organizację oceniamy na mocną czwórkę z plusem, pomysłodawcom życzymy powodzenia w kolejnej edycji, ale co najważniejsze: obserwacje i wnioski z tegorocznego Orange Vide Fest – bezcenne! …i pewnie sami wszyscy nadal nie zdajemy sobie w pełni sprawy, z jak dużym potencjałem na szeroko rozumianą przyszłość…
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing