Nie musi to być wzruszenie, tak często wykorzystywane przez wszelkiego rodzaju fundacje. Może to być śmiech, a nawet nostalgia. Te dwie ostatnie wyjątkowo dobrze połączył w swojej kampanii Media-Markt.
Odkryj w sobie dziecko!
Gdzie najczęściej przenosi nas nostalgia i co ją wywołuje? Zapach ciasta, przywołujący chłodny jesienny dzień i świeże, gorące ciasto mamy na stole w kuchni? Widok syna, który podobnie jak Ty uczy się jeździć na rowerze, a może Commodore 64, którego znalazłeś podczas sprzątania strychu? Każdy ma własne historie, które są przywoływane przez przedmioty i sytuacje. Dzisiejsi trzydziestolatkowie swoją młodość kojarzą z grami komputerowymi. To właśnie wykorzystała kampania o sloganie „Odkryj w sobie dziecko”.
Zobacz również
Nie w szczepionkę!
Dlaczego trzydziestolatkowie? Są już dorośli, mają pracę i pieniądze. Jedyne, czego być może nie zdążyli zrealizować to marzenia z dzieciństwa. Młodość kojarzy im się z niezaspokojonymi pragnieniami. Mieli czas, aby korzystać z rozrywek, ale nie zawsze mieli na nie pieniądze. Dzisiaj jest odwrotnie. Najbardziej brakuje im czasu. Dlaczego więc nie spróbować obudzić w nich nostalgii, która skłoni ich do zakupu nowych, elektronicznych zabawek?
Jeszcze chwilę!
Tak właśnie działa nowa strategia kampanii Media-Markt. Reklama telewizyjna pokazuje dwóch młodych mężczyzn, którzy zapomnieli o świecie, grając znów razem przed telewizorem czy Prezesa, który przez grę może spóźnić się na spotkanie. Wszystko to ma na celu przywołać nostalgię za starymi czasami, która skłoni nas do zakupu nowej zabawki, konsoli, gier, nowego telewizora itp. Wszystko jest przecież dostępne w ofercie Media-Markt.
Oprócz tego mamy poboczne komunikaty, jak „odkryj w sobie dziecko, szukając prezentów na komunię”, czy „czas wymienić zabawkę”, skłaniający do wymiany starego sprzętu na nowy.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Facebook jako wzmacniacz
Najciekawszym punktem realizacji nowej strategii jest kanał na Facebooku. Facebook jest serwisem stricte rozrywkowym i takie też treści angażują najbardziej jego użytkowników. Wygrywa ta marka, która potrafi połączyć własny interes z luźną, humorystyczną tematyką i nie zrobi tego sztucznie. Tutaj Media-Markt zdecydowanie wygrywa. W postach na tablicy mamy między innymi:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- porównanie kasety magnetofonowej z kartą pamięci,
- „dyskietka z sejwami” do Diablo,
- obyś za karę po lego chodził,
- co widzi gracz.
Większość postów wywołuje uśmiech na twarzy. Ilość komentarzy i udostępnień świadczy o tym, że przekaz trafił w cel. Mówisz, że nie ma sprzedaży? Jaki market sprawdzi jako pierwszy osoba, która polubiła fanpage Media-Markt ze względu na treści związane z kampanią „Odkryj w sobie dziecko”?
Czy to działa?
Nie mam dostępu do wyników finansowych, ale kilka czynników świadczy o tym, że prawdopodobnie tak:
- komunikat trafia dokładnie w grupę docelową,
- kampania dobrze wykorzystuje nowoczesna komunikację – Facebook,
- strategia jest realizowana w różny sposób w każdym kanale komunikacji,
- slogan jest krótki, ale trafia w cel,
- kampania jest spójna z wizerunkiem marki.
Jeśli masz około trzydziestu lat i nie spędziłeś przynajmniej kilku minut na przeglądaniu tablicy Media-Markt, to możesz stwierdzić, że kampania nie działa. Nadal tam jesteś? Gdzie skierujesz swoje pierwsze kroki po zakup nowej zabawki?
P.S. Naprawdę nigdy nie wzruszyłeś się oglądając reklamę? Spróbuj zachować kamienną twarz przy tym filmie:
Rafał Pawlak
Content Manager w Smart As Foxes. Chodzący generator lorem ipsum, który pisze o marketingu z perspektywy klienta, starając się omijać branżowy bełkot. Łączy fachową wiedzę z zakresu AdWords i Copywritingu, aby dostarczać działające kampanie marketingowe.
Wolny czas stara się spędzać z Kindle w dłoni poza zasięgiem Wi-Fi. Fan prozy Stephena Kinga i konsol do gier. Można go obserwować na Twitterze.