Budżet reklamowy nie jest już tak istotny jak kiedyś. Teraz bardziej liczy się pomysł.
Sam scenariusz to jednak nie wszystko. Jak pokazują poniższe przykłady, duża część promocji zależy od świetnego wpasowania w mechanikę działania mediów społecznościowych.
Zobacz również
W jaki sposób zwrócić uwagę publiki na dramaty naszych czteronogich przyjaciół? Czy psie walki nie kojarzą Wam się przypadkiem z… piersiami?
Kolejna kampania wzięła sobie za cel zwrócenie uwagi na bezmyślne publikowanie fotek/filmików w internecie:
A oto dwa dowody na to, że pornografia może uratować życie…
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Damskie:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
I męskie:
Jak widzimy na powyższych przykładach „wiralowości” contentu nie uzyskuje się tylko dzięki samemu pomysłowi na odlotową akcję. Potrzeba całego ekosystemu, który będzie sprzyjał i pracował na to, by nasza treść swobodnie niosła się w przestrzeni internetu.
Działania powinny być już częścią świata użytkownika tak aby ten naturalnie zapragnął podzielić się danym przekazem. Nikomu już nie chce się na siłę przyprowadzać contentu z „zewnątrz” do grona swoich znajomych…
Łukasz Dolata
Co-Owner/Producer – oversee.pl
Producent w Oversee Production specjalizującej się w realizacji filmów i animacji. Po godzinach pracy nienasycony fan kina oraz miłośnik wysiłku fizycznego pod niemal każdą postacią. Wieczny optymista i idealista.