Co czytają (i chcą czytać) ludzie marketingu? [wyniki ankiety]

Co czytają (i chcą czytać) ludzie marketingu? [wyniki ankiety]
Postanowiliśmy przeprowadzić krótką ankietę na temat tego, jakie magazyny i serwisy internetowe czytają ludzie związani zawodowo z marketingiem, jak je oceniają, i jakie są wobec nich ich oczekiwania. Dziś przedstawiamy Wam jej wyniki.
O autorze
1 min czytania 2015-06-11

Odpowiedzi zbieraliśmy od 15 maja br. do dziś (czyli 11 czerwca). W ankiecie wzięły udział 694 osoby.

Okazuje się więc, że aż blisko 60% osób odwiedza serwisy marketingowe przynajmniej raz dziennie. Przynajmniej raz w tygodniu blisko 90%. Rzadziej tylko nieco ponad 5%.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Odpowiedź na to pytanie potwierdziła nasze wcześniejsze obserwacje – najczęściej czytacie nas i inne serwisy marketingowe w godzinach pracy (tak deklaruje blisko 60% ankietowanych). Często poświęcacie czas na lekturę również rano i wieczorami (odpowiednio 38,3% i 41,9%).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Słowem komentarza – patrząc na zdecydowanie największą popularność Nowego Marketingu, przypominamy, że ankieta była promowana głównie za pomocą naszego serwisu 🙂

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

To pytanie było dla nas szczególnie ważne – w jaki sposób docieracie do treści zamieszczonych na naszej stronie. Z Waszych deklaracji wynika, że najczęściej poprzez Facebooka (zarówno poprzez nasz fanpage jak i posty innych stron lub Waszych znajomych). Na drugim miejscu jest nasz newsletter (jeśli jeszcze nie korzystacie, polecamy!), a na trzecim bezpośrednie wejścia na stronę. Kolejne miejsca zajmuje wyszukiwarka Google’a oraz pozostałe media społecznościowe (które są już dużo mniej popularne niż Facebook).

W kolejnym pytaniu zapytaliśmy Was, który ze sposobów docierania do treści zamieszczonych w serwisach marketingowych uważacie za najwygodniejszy. Tutaj ponownie widać dominację Facebooka oraz dużą popularność tradycyjnego newslettera. 

Jakie tematy interesują Was najbardziej.

TOP 10 wygląda następująco:

  1. content marketing (67,3%)
  2. social media (61,2%)
  3. strategia (58,5%)
  4. branding (52,6%)
  5. przyszłość branży (47,7%)
  6. PR (45,4%)
  7. copywriting (44,7%)
  8. storytelling (45%)
  9. innowacja (42,5%)
  10. kreacja (41,9%)

Dziękujemy wszystkim za udział w naszej ankiecie. Jeśli macie jakieś pytania lub uwagi, zostawcie je w komentarzach poniżej lub piszcie do nas na adres [email protected].