– Znaczenie mediów korporacyjnych jako nośnika komunikatów jest nadal niedoceniany – dodaje Pascal.
Przeglądając magazyny biznesowe czy branżowe na temat komunikacji natykamy się często na pojęcia takie jak Storytelling, Content Marketing czy reklama natywna. Co się za nimi kryje dokładnie, wie nie wiele osób. A są to różne sposoby na to, by w kreatywny sposób przybliżyć swojej grupie docelowej określone treści, na którym zależy firmie. Odbywa się to raz mniej raz bardziej skutecznie przez komunikaty PR czy wykupioną powierzchnię reklamową.
Zobacz również
Wszystkie te metody różnią się podejściem do treści i odbiorcy, ale łączy je jedno – mają opowiadać historię.
– Niektóre warianty, jak reklama natywna, są mało atrakcyjne dla czytelników – mówi Pascal. – Inne, np. Content Marketing, nie przekazują obiektywnie i jasno przesłania, które chce zakomunikować swojej grupie docelowej dana marka – dodaje właściciel ITMS Marketing.
Podkreśla, że chodzi o wrażenie autentyczności przekazu. A ta w oczach czytelnika jest niewielka, gdy kojarzy on treść z wprost komunikatem PR.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jednak firmy dysponują wieloma kanałami, by prawdziwe i wartościowe treści komunikować odbiorcom. Ważne jest jednak by odbiorca widział w danej treści określoną, dodaną dla siebie wartość, a nie tylko prosprzedażowy przekaz reklamowy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Globalne marki już dawno rozbudowały swoje własne kanały komunikacji i stale powiększają dzięki nim swój zasięg. Mamy jednak wciąż wiele przedsiębiorstw, które nie są świadome swojego potencjału w zakresie Corporate Publishing.
– Rozpoznanie własnego zasięgu jest pierwszym krokiem, aby zrozumieć wartość dodaną Corporate Publishing własnej firmy – tłumaczy Pascal. – Niezależnie od tego czy to współpracownik czy partner: każde przedsiębiorstwo ma wiele możliwości, by polepszyć swoją komunikację poprzez media korporacyjne i długofalowo docierać do swojej grupy docelowej – mówi.
Corporate Publishing spotyka się obecnie we wszystkich możliwych formach mediów. Należą do tego zarówno formy drukowane jak gazetki korporacyjne dla pracowników i klientów, które są bardzo efektywne, jak również kanały cyfrowe – własna strona internetowa czy kanał internetowej telewizji.
– Im bardziej profesjonalny wygląd i redakcyjne opracowanie danego medium, tym większa akceptacja u czytelników – mówi Pascal. – To jest kryterium decydujące o sukcesie i zdolności rozbudowy oferty firmy.
ITMS Marketing posiada duże doświadczenie w opiece nad klientami w ramach Corporate Publishing. Od pierwszego pomysłu przez koncepcję aż do regularnych działań – specjalizująca się w usługach PR i graficznych agencja pomaga swoim klientom w kompleksowej realizacji projektów Corporate Publishing.
ITMS Marketing tworzy:
- Gazetki dla klientów, współpracowników i członków
- Broszury i gazetki firmowe
- Nośniki audio i video (Web TV, Podcasty itd.)
- Połączenia z mediami społecznościowymi
- Redakcyjne koncepcje stron internetowych, blogów i e-booków
Usługi z zakresu Corporate Publishing świadczone przez ITMS Marketing obejmują:
- Opracowanie koncepcji redakcyjnych i kreatywnych
- Nowoczesne projektowanie i tworzenie wszystkich dokumentów
- Tworzenie artykułów redakcyjnych
- Przesyłanie treści do istniejących kanałów , takich jak strony internetowe, biuletyny czy blogi
- Codzienna redakcyjna opieka nad istniejącymi kanałami
- Planowanie produkcji oraz dystrybucji
- Zarządzanie bazą danych i kontaktów