Kampania #likeagirl zdobywa dwie statuetki na największym światowym festiwalu reklamy Cannes Lions 2015

Grand Prix w kategorii PR i złotą statuetkę w kategorii Integrated Campaign Led by PR na tegorocznym konkursie Cannes Lions otrzymała stworzona przez amerykański oddział MSLGROUP i kanadyjski Leo Burnett kampania #likeagirl.
O autorze
1 min czytania 2015-06-24

Przygotowana dla marki Always kampania miała za zadanie zmierzyć się ze stereotypowym rozumieniem sformułowania „ robić coś jak dziewczyna”. Dziś oznacza to wykonywanie jakiejś czynności w sposób niewłaściwy – w każdym razie zdecydowanie gorzej niż robią to postrzegani jako szybsi, sprawniejsi i sprytniejsi chłopcy. Dlatego twórcy kampanii postanowili zmierzyć się z tym stwierdzeniem i zdefiniować to określenie na nowo tak, by oznaczało coś pozytywnego. 

Ponieważ tematyka związana z postrzeganiem kobiet należy do zagadnień poruszających opinię publiczną, kampania, którą można było zobaczyć w aż 20 krajach, spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Dziś 3 minutowy film ma ponad 100 000 mln wyświetleń na Youtubie i jest w czołówce viralowych klipów w sieci, a hashtag likeagirl został użyty w social media ponad 700 mln razy.

Warto podkreślić, że z wielu możliwych opcji podkategorii Integrated Campaign Led by, autorzy zgłosili ją właśnie w kategorii PR, co podkreśla siłę i znaczenie tych działań w zintegrowanych działaniach marketingowych.

– Grand Prix festiwalu w Cannes wyznacza kierunek, w którym powinna podążać branża PR. Kontekst, dialog, otwartość na problemy globalnych, a także lokalnych społeczności, chęć obalania mitów i burzenia stereotypów to tematy dyskusji, w których powinny brać udział firmy i marki. Mam nadzieję, że #likeagirl wejdzie do kanonu najlepszych światowych kampanii i będzie inspiracją dla wszystkich, zajmujących się budowaniem Relacji – powiedział Sebastian Hejnowski, prezes MSLGROUP w Polsce.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj