Patronat honorowy nad kampanią objęła Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, a jej inicjatorem jest Goodyear.
Badania na temat bezpiecznej jazdy, przeprowadzone na zlecenie Goodyeara w 2014 roku, pokazały jednoznacznie, że należy wspierać młodych kierowców w kształtowaniu prawidłowych nawyków jazdy. Na podstawie zgromadzonych wyników została przygotowana „Biała Księga: Bezpieczeństwo na drogach. Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego dla początkujących kierowców”. Realizując założenia przedstawione w dokumencie, Goodyear zainicjował kampanię informacyjną, adresowaną do młodych kierowców w Polsce.
Zobacz również
„Goodyear od lat angażuje się w działania na rzecz bezpieczeństwa. W tym roku, wspólnie z naszymi partnerami, postanowiliśmy wesprzeć osoby, które dopiero zostały kierowcami. Wierzymy, że ta akcja zachęci ich do dalszego doskonalenia umiejętności, ponieważ uzyskanie uprawnień do kierowania to dopiero początek drogi” – powiedziała Melania Popiel, dyrektor ds. komunikacji Grupy Goodyear Polska.
Zasady akcji są proste. Każdy, kto pomyślnie zda egzamin na prawo jazdy, może odebrać broszurę edukacyjną pt. „Ruszaj w drogę”. Zebrano w niej najważniejsze porady ekspertów na temat bezpiecznej jazdy, właściwego przygotowania kierowcy i samochodu do drogi, a także w przejrzysty sposób opisano zasady udzielania pierwszej pomocy. Broszura powstała przy współpracy z Wojewódzkim Ośrodkiem Ruchu Drogowego w Warszawie.
„Mamy nadzieję, że zainicjowana wspólnie z Goodyearem akcja zapewni bezpieczeństwo na drodze młodym kierowcom, jak i innym uczestnikom ruchu drogowego, oraz będzie dobrym wsparciem w pierwszych samodzielnych podróżach” – powiedział Dariusz Szczygielski, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Warszawie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dopełnieniem broszury są gadżety oraz konkurs, w którym młodzi kierowcy mogą wygrać komplet opon. Wyprawka młodego kierowcy to pilotażowa edycja programu zainicjowanego przez Goodyear.
Słuchaj podcastu NowyMarketing