Poziom zainteresowania Igrzyskami w Londynie różni się między rynkami – od 66% w przypadku Włoch, 44% Polski do 39% dla Singapuru. 62% respondentów globalnie, którzy deklarują, że uwielbiają lub lubią Igrzyska jest zainteresowane podróżami, 51% modą, 51% technologią i elektroniką.
W Chinach, 53% respondentów planuje oglądać imprezę na żywo w Internecie. Kolejne 38% będzie w ten sposób oglądało skróty najważniejszych wydarzeń a 31% skorzysta w tym celu z urządzeń mobilnych.
Zobacz również
W Wielkiej Brytanii tylko 13% respondentów planuje oglądać relacje na żywo w Internecie. 11% obejrzy tam skróty wydarzeń a tylko 3% skorzysta z urządzeń mobilnych.
W Polsce 19% respondentów planuje oglądać Igrzyska na żywo w Internecie, tyle samo zamierza oglądać w internecie tylko skróty wydarzeń a prawie 11% wykorzysta do tego celu urządzenia mobilne.
Londyński oddział MEC Access, zajmujący się marketingiem sportowym, sponsoringiem i komunikacją niestandardową, przygotował narzędzie Partnership Intelligence™, pozwalające na ocenę spójności atrybutów marki oraz wydźwięku danego wydarzenia sportowego czy artystycznego.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Partnership Intelligence™ dostarcza obszerną analizę zainteresowań konsumenckich, konsumpcji mediów i postaw wobec platform komunikacyjnych marek związanych z wydarzeniami spotowymi, artystycznymi, telewizyjnymi jak Igrzyska Olimpijskie czy Mistrzostwa Euro w Piłce Nożnej.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W badaniu udział wzięło 1500 respondentów z każdego z 17 rynków: Australia, Brazylia, Chiny, Dania, Francja, Hiszpania, Niemcy, Indie, , Meksyk, Polska, Rosja, Singapur, Szwecja, Tajlandia, USA, Włochy i Wielka Brytania. W kwietniu 2012 roku przeanalizowano ponad 100 platform na każdym z rynków.
MEC nie jest powiązane z London Organising Committee of the Olympic Games and Paralympic Games Limited oraz z London 2012 Olympic Games ani z UEFA Euro 2012.