Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Najważniejsze wyróżnienie poniedziałkowej gali – Grand Prix otrzymały: Scholz & Friends, ZenithOptimedia Group, BNA za kampanię #DZIEJESIEWPOLSCE przygotowaną dla Wirtualnej Polski.
Zobacz również
Jury przyznało 9 Złotych Effie. Statuetki powędrowały do twórców kampanii:
- „Albo realizujemy, albo snujemy” – przygotowaną przez Brain LOWE Media, GONG (Group One) dla ING Bank Śląski;
- „Smutny Autobus” – przygotowaną przez K2 dla Centralnego Ośrodka Informatyki;
- „Trolle” – przygotowaną przez Starcom Mediavest Group – Starcom, touchideas, PZL dla ZT Kruszwica;
- „Rio 2” – przygotowaną przez Vizeum, Posterscope Poland dla Imperial Cinepix;
- „Wybory” – przygotowana przez DDB&tribal, GONG (Group One), Men at Work (Grupa JUST), Starcom Mediavest Group – Mediavest dla Grupy Żywiec;
- „IKEA METOD – Kuchnia na Twoją miarę” – przygotowana przez MEC, Grey Worldwide Warszawa (Grey Group), K2, Kalicińscy.com dla IKEA Retail;
- „Nowy sposób sprzedaży win w małych sklepach pod marką Faktoria Win” – przygotowana przez Dragon Rouge, Sztengreber, FUTU CREATIVE dla Eurocash;
- „W kuchni z Wedlem” – przygotowaną przez OMD, Grandes Kochonos dla Lotte Wedel;
- „Zostań bohaterem w swoim domu” – przygotowaną przez Brain, Engine, MediaCom Warszawa, Starcom Mediavest Group – Starcom dla Leroy Merlin.
Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja DDB&tribal, a najbardziej efektywnej agencji mediowej Starcom Mediavest Group – Starcom. Zajęli oni pierwsze miejsca w rankingach Effie 2015.
W tegorocznym konkursie, jury wyróżniło ogółem 49 kampanii w 20 kategoriach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Do tegorocznej XVI edycji konkursu Effie Awards agencje komunikacji marketingowej oraz reklamodawcy, zgłosili 171 kampanii w 21 kategoriach. Prace oceniało 80-osobowe jury pod opieką 6 przewodniczących grup jurorskich oraz przewodnictwem Sebastiana Mikosza.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jury oceniło kampanie przyznając punkty w 4 obszarach wymaganych do oceny efektywności kampanii: wyzwanie strategiczne i przyjęte cele, idea komunikacyjna, rozwinięcie idei w działania reklamowe oraz efekty komunikacji. Oglądano również prace kreatywne i przesłane przez zgłaszających filmy o kampanii.
Konkurs Effie wspierają media i partnerzy biznesowi:
Sponsorzy Strategiczni: Radio Zet, Onet., TVN
Sponsorzy Wspierający: AMS, Multikino Media, Facebook
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, IMS Sensory Media
Partner Technologiczny: Nextway Group, Samsung
Sponsorzy Gali: Belvedere Vodka, Mielżyński
Partnerzy: Nespresso, KUKBUK
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa w Warszawie
Patroni Medialni: Radio Zet Chilli, ThinkThank, NowyMarketing.pl, Biznes.pl, Monitor Magazine.
Honorowy Patronat nad konkursem objął Minister Gospodarki. Audytorem konkursu jest Firma Prawnicza LSW, a Patronem Głównym Konfederacja Lewiatan.