Zdjęcie royalty free z Fotolia
Nowy model naliczania opłat, czyli płatność za konwersję
Od 8 czerwca 2015 roku pobierane są opłaty za zaangażowanie widza w reklamę TrueView. Lista płatnych miejsc w spocie, w które można kliknąć i przejść do witryny lub wykonać konwersję jest długa. Reklamodawca zapłaci za obejrzenie reklamy (30 sekund lub całej, gdy jest krótsza niż 30 sek.), za kliknięcie m.in. w nazwę filmu, w kartę, w przycisk „Share”, w baner towarzyszący, nakładkę z wezwaniem do działania, w nazwę kanału lub avatar.
Zobacz również
Podsumowując. Zapłacimy albo za obejrzenie całej reklamy lub jej 30 sekund (przy dłuższych formatach) albo za konwersję. Google nie naliczy opłat za zaangażowanie, gdy spot wyświetli się w całości i odwrotnie. Szerzej na ten temat pod linkiem.
Shopping Ads na YouTube
W marcu 2015 YouTube uruchomił Adnotacje w nowej formie, tzw. Interaktywne Karty, które w bocznym panelu ekranu pozwalały twórcom treści/firmom dzielić się dodatkowymi informacjami nawiązującymi do wideo bezpośrednio na filmie. Dzięki nim budowano interakcję z widzem i jego zaangażowanie. W maju YouTube poszedł o krok dalej i uruchomił funkcję TrueView For Shopping, czyli możliwość kupowania bezpośrednio z reklamy. Można połączyć Google Merchant Center z kampanią TrueView i dodać karty produktów w reklamach YouTube In-Stream. Wybieramy produkty, które najlepiej konwertują.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Funkcje te idealnie nadają się do tworzenia filmów produktowych (tutoriali) nastawionych na sprzedaż, a TrueView for Shopping posiada opcję umieszczania tych reklam również na filmach innych partnerów serwisu wideo. Zwiększa się obszar marketingu bezpośredniego i rośnie sprzedaż. Rosną też przychody twórców treści na YouTube.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Promocja aplikacji
YouTube uruchomił również TrueView dla promocji aplikacji mobilnych dla formatu In-Display, czyli w wynikach wyszukiwania YouTube. Dzięki tej opcji, reklamowana aplikacja pojawi się na słowa kluczowe adekwatne do jej zawartości i spełnianej funkcji. Opcja ta działa podobne jak TrueView For Shopping, użytkownicy telefonów komórkowych zobaczą reklamę aplikacji pod oglądanym wideo związanym z tematem.
Płatne subskrypcje na YouTube
Przez 10 lat YouTube był darmowy. Aby oglądać wideo bez opłat, trzeba obejrzeć reklamę (albo ją pominąć, gdy nas nie interesuje). Opłaty za wyłączenie reklam mają zapewnić zyski twórcom treści w serwisie. W USA ma to nastąpić 22 października. Jeżeli nie zaakceptują nowych warunków, stracą możliwość zarabiania. YouTube bez reklam będzie dostępny tylko użytkownikom, którzy dokonali miesięcznej opłaty w wysokości 10 dolarów. Nie wiadomo, kiedy takie warunki trzeba będzie zaakceptować w naszym kraju. A czy jesteśmy gotowi na takie opłaty? Czas pokaże.
Poza tym Google uruchomiło usługę Customer Match, która pozwala reklamodawcom na wykorzystanie bazy mailowej klientów do trafniejszego targetowania reklam, m.in. na YouTube. Dopasowane spoty i precyzyjne komunikaty będą wyświetlać się zalogowanym użytkownikom kont Google w momencie, gdy będą korzystać z serwisu wideo, wyszukiwarki czy poczty Gmail.
A wszystko po to, aby reklamodawcy mieli możliwość lepszego komunikowania się z odbiorcą i kierowania do niego sprofilowanej oferty. Mają oni razem z klientami, uzyskać najlepsze wyniki dla swojej marki.