W sierpniu br. ruszyła kampania Zielonej Linii – centrum informacyjnego urzędów pracy w Polsce. Celem kampanii jest promocja usług Zielonej Linii, która bezpłatnie udziela informacji osobom poszukującym pracy, a także powracającym do Polski z emigracji zarobkowej. Przez infolinię, czat lub formularz w serwisie ZielonaLinia.gov.pl, konsultanci udzielają indywidualnych porad. Tematy – to m.in. przysługujące świadczenia finansowe, dofinansowanie na założenie firmy, szkolenia, formalności przy powrocie z emigracji.
12 wspaniałych
Oś kampanii stanowi współpraca z twórcami internetowymi. Jest to nowość w komunikacji instytucji administracji publicznej. Twórcy na swoich kanałach publikują materiały poświęcone pracy, jej poszukiwaniu oraz tematyce powrotów z emigracji. Ich własne historie tworzą tło do prezentacji usług Zielonej Linii.
Zobacz również
W działania zaangażowanych zostało 12 influencerów. Z jednej strony są to twórcy bardzo popularni, o dużych zasięgach (Lisie Piekło, Matt Olech), a z drugiej tacy, którzy są idealnie dobrani do tematyki, jak np. vlogerka Nieesia, która aktualnie rozważa powrót do Polski z rodziną po 10 latach w Londynie.
Lisie Piekło opowiada o pierwszej pracy i uczy swoich widzów numeru na infolinię Zielonej Linii – 180 600 wyświetleń, 450 komentarzy).
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W kampanii udział biorą także: Blogodynka, theKretka, Marta Hennig, SuperStyler, VlogLola, Maniek Rodzinka, Manufaktura Radości, Mr. K. Passion, Mamusia&Lilusia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Urząd do młodych
Marta Kuczynko, Koordynator Zespołu ds. Redakcyjnych i Promocyjnych Zielonej Linii: „Zależy nam na dotarciu do jak najszerszej grupy osób młodych, aktywnych w Internecie, z informacją o łatwej możliwości uzyskania wsparcia w momencie wchodzenia lub powrotu na polski rynek pracy. Chcemy też ocieplić wizerunek, zmniejszyć dystans, jaki często odczuwają młodzi ludzie na myśl o kontakcie z urzędem”.
„Kampania oparta praktycznie w 100% o współpracę z influencerami to spore wyzwanie. Jak się okazało, propozycja spotkała się z entuzjazmem ze strony klienta, a jej realizacja przynosi już wymierne efekty.” – dodaje Bogusław Łojewski, Dyrektor Obsługi Klienta w Infinity Group.
Nieesia przygotowuje się do powrotu do kraju po 10 latach na emigracji w Londynie – 86 800 wyświetleń, 1030 komentarzy).
Wiarygodność i dotarcie do grupy docelowej
Kampania realizowana jest przy wsparciu Hash.fm – sieci reklamowej twórców internetowych. Ewa Salamon, Client Service Director w Hash.fm: „Trudno sobie wyobrazić bardziej trafiony kanał komunikacji dla Zielonej Linii, niż „influencer marketing”. Twórcy internetowi mają naturalny autorytet wśród swoich widzów, posiadają unikalną zdolność przedstawiania często złożonych zagadnień w sposób prosty i zrozumiały, a przede wszystkim trafiają do grupy osób, której próżno szukać na portalach internetowych czy przed telewizorem”.
W ramach kampanii powstały także dwa landing pages: http://zielonalinia.gov.pl/mojapraca i http://zielonalinia.gov.pl/plannapowrot, na których zobaczyć można materiały video przygotowane przez influencerów i znaleźć praktyczne informacje o rynku pracy oraz formalnościach związanych z powrotem z emigracji. Kampanię wspiera komunikacja na Facebooku: facebook.com/zielonalinia oraz facebook.com/Powroty.
Kampania trwać będzie do połowy grudnia 2015.