Zadanie zostało przekazane zespołowi projektowemu (The Innovation Team), który dość często staje przed wyzwaniem wymyślania technologii przyszłości – choć najczęściej jego „kryształową kulą” są informacje przekazywane przez sportowców Nike.
Rezultatem tej współpracy były buty Nike Mag z unikalnym system „samowiązania”, które dzięki niezwykłemu designowi stały się jedną z kluczowych ikon popkultury. – Zaczęliśmy wtedy prace nad czymś, co miało być jedynie fikcją, ale po latach stało się faktem – stworzyliśmy nową technologię, z której korzystać będą mogli wszyscy sportowcy – powiedział Mark Parker, Chief Executive Officer firmy Nike..
Zobacz również
Wczoraj, Nike dostarczyło najnowszy model butów Nike Mag do Michael’a J. Foxa, ich pierwszego i najbardziej znanego użytkownika.
Zastosowane w tym modelu innowacje są krokiem naprzód wobec „samosznurujących” się Mag – łącząc ideę filmowego buta z współczesną technologią cyfrową. Rezultatem jest system, który wyczuwa ruchy użytkownika i w czasie rzeczywistym zmienia poziom dopasowania buta do stopy oraz jego stabilizację. Zaprezentowany model jest jednak dopiero pierwszym z planowanych.
Nike pracuje nad wdrożeniem tej technologii w butach sportowych dla wielu dyscyplin, aby korzystający z nich sportowcy mogli osiągnąć wyniki, które wcześnie były poza ich zasięgiem.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Wymyślając przyszłość, w końcu ją stworzyliśmy. Model buta, który prezentujemy – zmieniający w czasie rzeczywistym swoje dopasowanie, w zależności od potrzeb użytkownika – to kwestia bardzo bliskiej przyszłości – dodał Mark Parker.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
DOSTĘPNOŚĆ:
2015 Nike Mag są edycją limitowaną. Będą dostępne jedynie poprzez aukcję, z której cały zysk przekazany zostanie fundacji Michael J. Fox Foundation for Parkinson’s Research. Dokładne informacje dotyczące aukcji umieszczone zostaną na stronie http://news.nike.com oraz na Twitterze na początku 2016 roku.