1. W marketingu najważniejsze jest…
Konsument, użytkownik, finalny odbiorca – czyli ten, kto ma nas kupić. Trzeba wejść w jego buty i zaproponować mu pomysł, który go urzeknie.
2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…
Wymyślenie, zbudowanie od zera i wprowadzenie na rynek platformy e-commerce’owej w Kazachstanie. A wszystko pod egidą największego banku detalicznego, produkty tylko na raty. Wszystko nowatorskie, innowacyjne, oparte na najlepszych wzorach i dzisiejszej wiedzy o e-commerce, z długoterminową perspektywą. Projekt marzenie!
Zobacz również
3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…
Związane z ludźmi – reorganizacje, zwolnienia, to jest najtrudniejsze.
4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…
Wprowadzenie eBay do Rosji i to w 'modelu polskim’, czyli jako platformę do zakupów za granicą. Teraz ebay.ru to drugi po Alibabie zagraniczny gracz e-commerce w Rosji.
5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…
Nie mam jakiejś jednej wybranej. Jestem pod wrażeniem wysokiego poziomu kampanii w tegorocznym Effie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…
Zacieranie się granic pomiędzy online i offline. Bardzo ciekawe rzeczy z tego wychodzą, a najlepsze jeszcze przed nami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…
Marketing szeptany, viral, ilość like’ów na facebooku
8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…
Szacunek, zaufanie, zrozumienie, dzielenie się wiedzą, transparentność celów i wyników. Zawsze byłam po stronie klienta – i wiem, że dobra współpraca z agencją uskrzydla.
9. Swoje inspiracje czerpię z…
Nowinki, trendy obserwuję w Stanach. Inspirujące są też 'podróże’ pomiędzy różnymi branżami – szukanie różnic i podobieństw. Ale prawdziwą inspirację czerpię od ludzi, których mam szansę poznać i z nimi pracować.
10. Moja kampania marzeń…
Wyniki biznesowe jednocześnie budujące wizerunek marki. Ale w takiej kolejności – najpierw biznes potem marka.
11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…
Zaczynałam od marketingu, czy też brand managementu w P&G. I ta perspektywa postrzegania biznesu przez pryzmat konsumenta i jego potrzeb towarzyszy mi do dziś.
Alina Prawdzik – niezależny ekspert
Jest doradcą e-commerce dla polskich i zagranicznych firm. Od 2006 roku przez osiem lat związana była z eBay.com. Najpierw przez dwa lata była Country Manager’em na Polskę, by w 2008 roku w europejskiej centrali eBay’a w Bernie odpowiadać za pięć krajów: Hiszpanię, Austrię, Belgię, Szwajcarię i Polskę. W 2009 roku przeniosła się do Londynu, gdzie była Dyrektor Generalną odpowiedzialną za ekspansję geograficzną eBay w Europie. Wprowadziła eBay’a do 9 nowych krajów: w tym do Rosji, Skandynawii, Grecji i Portugalii. Przed eBay’em przez 12 lat pracowała w marketingu Procter & Gamble. Podczas pracy dla P&G wprowadziła między innymi do Polski Pampers Baby Wipes i Pringles. Stworzyła też i prowadziła dział Shopper Marketingu. Przez 3 lata była odpowiedzialna za akcję „Podaruj Dzieciom Słońce”. Studiowała w Gdańsku, Tuebingen (Niemcy) i Kopenhadze (Dania). Absolwentka marketingu na Wydziale Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Uwielbia podróże, z kontynentów została tylko Australia i Antarktyda. Od ośmiu lat prowadzi kobiecy Klub Książki, który spotyka się regularnie co miesiąc.