Alina Prawdzik: Prawdziwą inspirację czerpię od ludzi

Alina Prawdzik: Prawdziwą inspirację czerpię od ludzi
Osobą, która tym razem zmierzyła się z Marketingową 11 jest Alina Prawdzik - niezależny ekspert oraz członek jury Effie Awards. Przez 12 lat związana z P&G, następnie pracowała dla eBay.com, gdzie była odpowiedzialna m.in. za wprowadzanie platformy do nowych krajów.
O autorze
2 min czytania 2015-11-10

1. W marketingu najważniejsze jest…

Konsument, użytkownik, finalny odbiorca – czyli ten, kto ma nas kupić. Trzeba wejść w jego buty i zaproponować mu pomysł, który go urzeknie.

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Wymyślenie, zbudowanie od zera i wprowadzenie na rynek platformy e-commerce’owej w Kazachstanie. A wszystko pod egidą największego banku detalicznego, produkty tylko na raty. Wszystko nowatorskie, innowacyjne, oparte na najlepszych wzorach i dzisiejszej wiedzy o e-commerce, z długoterminową perspektywą. Projekt marzenie! 

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Związane z ludźmi – reorganizacje, zwolnienia, to jest najtrudniejsze. 

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to…

Wprowadzenie eBay do Rosji i to w 'modelu polskim’, czyli jako platformę do zakupów za granicą. Teraz ebay.ru to drugi po Alibabie zagraniczny gracz e-commerce w Rosji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Nie mam jakiejś jednej wybranej. Jestem pod wrażeniem wysokiego poziomu kampanii w tegorocznym Effie. 

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Zacieranie się granic pomiędzy online i offline. Bardzo ciekawe rzeczy z tego wychodzą, a najlepsze jeszcze przed nami. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Marketing szeptany, viral, ilość like’ów na facebooku 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Szacunek, zaufanie, zrozumienie, dzielenie się wiedzą, transparentność celów i wyników. Zawsze byłam po stronie klienta – i wiem, że dobra współpraca z agencją uskrzydla. 

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Nowinki, trendy obserwuję w Stanach. Inspirujące są też 'podróże’ pomiędzy różnymi branżami – szukanie różnic i podobieństw. Ale prawdziwą inspirację czerpię od ludzi, których mam szansę poznać i z nimi pracować. 

10. Moja kampania marzeń…

Wyniki biznesowe jednocześnie budujące wizerunek marki. Ale w takiej kolejności – najpierw biznes potem marka. 

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Zaczynałam od marketingu, czy też brand managementu w P&G. I ta perspektywa postrzegania biznesu przez pryzmat konsumenta i jego potrzeb towarzyszy mi do dziś.


Alina Prawdzik – niezależny ekspert

Jest doradcą e-commerce dla polskich i zagranicznych firm. Od 2006 roku przez osiem lat związana była z eBay.com. Najpierw przez dwa lata była Country Manager’em na Polskę, by w 2008 roku w europejskiej centrali eBay’a w Bernie odpowiadać za pięć krajów: Hiszpanię, Austrię, Belgię, Szwajcarię i Polskę. W 2009 roku przeniosła się do Londynu, gdzie była Dyrektor Generalną odpowiedzialną za ekspansję geograficzną eBay w Europie. Wprowadziła eBay’a do 9 nowych krajów: w tym do Rosji, Skandynawii, Grecji i Portugalii. Przed eBay’em przez 12 lat pracowała w marketingu Procter & Gamble. Podczas pracy dla P&G wprowadziła między innymi do Polski Pampers Baby Wipes i Pringles. Stworzyła też i prowadziła dział Shopper Marketingu. Przez 3 lata była odpowiedzialna za akcję „Podaruj Dzieciom Słońce”. Studiowała w Gdańsku, Tuebingen (Niemcy) i Kopenhadze (Dania). Absolwentka marketingu na Wydziale Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Uwielbia podróże, z kontynentów została tylko Australia i Antarktyda. Od ośmiu lat prowadzi kobiecy Klub Książki, który spotyka się regularnie co miesiąc.