…pozwalającego wyraźniej pokazać te cechy marki lub produktu, które chce się zakomunikować. Zasada niby oczywista, ale naprawdę dobrych reklamowych opowieści z niej korzystających trzeba było trochę poszukać.
Sainsbury
Sainsbury osłodziło zeszłoroczną, przedświąteczną gorączkę klipem przypominającym spontaniczne rozejmy, które sto lat temu miały miejsce w okopach I wojny światowej. Jaki prezent można wręczyć podczas szybkiego spotkania na ziemi niczyjej między liniami wrogich armii? Co najlepiej spełni tam rolę „zamiennika” atmosfery Bożego Narodzenia?
Zobacz również
Subaru
Wypadki drogowe to jedno z najbardziej przerażających, współczesnych zagrożeń, a zarazem ekstremalny test dla aut. Nie ma też nic cenniejszego niż życie i zdrowie najbliższych. Trudno zatem zlekceważyć prosty przekaz spotu Subaru.
Volvo
Test auta może być ciężki, a jednocześnie pełen humoru. Świetny przykład to krótki film promujący czteroosiową ciężarówkę Volvo FMX. Zrobienie z niej zdalnie sterowanej zabawki i oddanie w ręce czterolatki, okazało się przepisem na kolejny viralowy przebój Volvo Trucks.
Volkswagen
W 1973 roku Woody Allen nakręcił „Śpiocha”. Główna postać to Miles Monroe, który po nieudanym, drobnym zabiegu chirurgicznym został zahibernowany i obudzony dwieście lat później. Podobnie jak w „Hibernatusie” z Louisem De Funes oraz „Seksmisji”, uruchamia to serię nieprzewidzianych, komicznych zdarzeń. Warto zwrócić uwagę na tę scenę:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Rok później Volkswagen pokazał w USA reklamę „opartą na faktach”:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pomimo intensywnych poszukiwań nie udało mi się dotrzeć do źródeł, które potwierdziłyby prawdziwość wydarzeń zaprezentowanych w powyższym spocie. Przychylam się do teorii, że historia o uwięzionym pod śniegiem„ chrabąszczu” powstała w wyobraźni kreatywnych po obejrzeniu komedii Allena. Niezależnie od swej genezy, ten „paradokument” zapada w zaspy pamięci na dłużej.
FedEx
„Poza światem” z Tomem Hanksem w roli współczesnego Robinsona Crusoe sprawia wrażenie dwugodzinnego spotu kurierskiej firmy FedEx. Tymczasem FedEx, choć udostępnił swoje biura, magazyny i samoloty, nie zapłacił za to Dream Works ani centa. Mniejsza zresztą o pieniądze. Film doskonale obrazuje przywołaną na początku radę Vonneguta: Chuck, główny bohater, to ekspert w dostarczeniu przesyłek. Jak poradzi sobie w warunkach ekstremalnych?
W 2003 FedEx przygotował na Super Bowl reklamę, będącą parodią ostatniej sceny „Cast away”. Czy da się lepiej podkreślić dbałość o powierzone firmie mienie, niż poprzez fakt, że pracownik nie otworzył TAKIEJ przesyłki przez pięć lat na bezludnej wyspie?
Nie lękajmy się obmyślać działań, które wystawią promowany za ich pomocą podmiot na ciężkie próby. Wymyślajmy najbardziej wyrafinowane tortury. Mnóżmy przeciwności, z których wyjdzie zwycięsko, potwierdzając swą wartość. Wszyscy lubimy przecież historie bohaterów, którzy walczą do końca.