Współczesny sport nierozerwalnie związany jest z rosnącą komercjalizacją i profesjonalizacją. Wszystkie działania będące wypadkową tych czynników mają jedno główne zadanie – zwiększyć zysk. W czasach, w których 30-sekundowy blok reklamowy w trakcie finału Super Bowl kosztuje nawet 3 miliony dolarów, a David Beckham kojarzony jest częściej z branżą modową aniżeli z grą w Manchesterze United czy bramkami strzelanymi dla Reprezentacji Anglii, sportowcy muszą dbać o każdy, najdrobniejszy nawet element swojego wizerunku.
Pozostaje jednak jedno zasadnicze pytanie: jakie czynniki wpłynęły na to, że piłkarze w Anglii, niegdyś mogący w spokoju rozkoszować się piwem w centrum Londynu dziś nie mogą nawet wyjść do sklepu nie będąc zaczepianym po autograf, zdjęcie lub podpis na klubowej koszulce. Odpowiedź jest jedna – to właśnie specjaliści od wizerunku tacy jak Alessandro Filizola z włoskiej agencji SoBe Sport, wpłynęli na to, że dziś sportowcy traktowani są jako osobne marki, które wymagają opieki ekspertów. Wartość marketingowa piłkarzy a nawet ich transfery do różnych klubów są efektem pracy wielu ludzi. Agencja SoBe Sport z Alessandro na czele zajmuje się zarządzaniem wizerunkiem i komunikacją z mediami wielu legendarnych we Włoszech piłkarzy takich jak Alessandro Nesta, Filippo Inzaghi, Andryi Shevchenko, Ezequiel Lavezzi, Stevan Jovetic czy też Paolo Maldini. Każdy fan piłki nożnej zna te nazwiska doskonale i zdaje sobie sprawę z ich ogromnej wartości wizerunkowej. Filizola, poza sporą wiedzą, umiejętnościami oraz doświadczeniem posiada jeszcze jedną bardzo ważną w tej dziedzinie cechę – jest byłym piłkarzem, grającym niegdyś w lidze włoskiej. Doskonale zna zatem realia piłkarskie, co jest ogromnym atutem gdy idzie o współpracę z gwiazdami piłki.
Zobacz również
O tym jak zarządzać wizerunkiem i dbać o komunikację z mediami, Alessandro Filizola opowie w podczas XIV Dni Marketingu Sportowego – dorocznego spotkania branży, które odbędzie się w dniach 17 – 18 marca 2016 roku w Centrum Olimpijskim w Warszawie. Jak co roku konferencja zgromadzi wielu międzynarodowych ekspertów w dziedzinie marketingu sportowego. Poza Filizolą będzie można usłyszeć takich gości jak Carlo de Marchis, zajmujący się obsługą Digital Media dla takich potęg jak Arsenal Londyn oraz Borussia Dortmund czy też Lidię Valverde z Global Sports Innovation Center.
Więcej informacji na temat Dni Marketingu Sportowego można znaleźć na stronie.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce