Z biegiem lat w branży marketingu rozwinęła się świadomość narzędzi i technologii, co wpłynęło na rosnącą potrzebę stosowania narzędzi umożliwiających pełną kontrolę działań reklamowych w Internecie. Marketingowcy nie zdają się już tylko na końcowy raport agencji, ale chcą sami mieć dostęp do statystyk w celu analizowania i wyciągania wniosków co do strategii i komunikacji marketingowej.
Posiadając własny, niezależny od wydawcy czy domu mediowego system, który taguje i raportuje na bieżąco wyniki kampanii, ma się komfort bieżącej weryfikacji ich rezultatów. Dzięki temu możliwa jest kontrola działań, a także reagowanie i podejmowanie decyzji, np. o przeniesieniu budżetu na inne kanały, zwiększeniu go lub np. całkowitym zastopowaniu kampanii.
Zobacz również
W USA i krajach zaawansowanych technologicznie każdy reklamodawca posiada własny system do hostowania i raportowania, z którego generowany jest kod 3rd party, który następnie przekazywany jest do wydawców. W Polsce jeszcze kilka lat temu o systemach raportowania dla reklamodawców mówiło się niewiele, głównie dlatego, że nie było wyboru poza polskim Gemiusem i amerykańskimi ad serwerami. Przed wejściem na rynek rozwiązań w chmurze koszty hostowania kreacji były bardzo wysokie, co przekładało się na korzystanie z agencyjnych ad serwerów. Dzisiaj ten koszt jest znacznie niższy, a zatem cena takich systemów jest dużo atrakcyjniejsza.
The AdWatch oferuje trzy warianty rozwiązań: Reporting, który umożliwia kontrolę i raportowanie, Delivery z dodatkową usługą hostowania kampanii i elastycznej podmiany kreacji reklamowych, a także Optimization, czyli szeroko zakrojoną kampanię, od jej zaplanowania po optymalizację i raportowanie. Istnieje możliwość przetestowania narzędzia przez 30 dni na stronie narzędzia.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce