Dzisiaj natomiast kilka rad dla e-commerce!
Online video w e-commerce to twardy orzech do zgryzienia, ale przykłady pokazują, że warto się z nim zmagać. Przy odrobinie wprawy i wytrwałości możesz osiągnąć pozytywne wyniki dla swojej firmy.
Zobacz również
Online video w e-commerce jest specyficzne, szczególnie w takich branżach, jak odzież czy obuwie, gdzie asortyment zmienia się sezonowo, więc video musi być produkowane właściwie non-stop i jak najniższym kosztem.
Przygotowując online video dla swojego e-commerce powinieneś pamiętać o trzech sprawach (na przykładzie Zappos.com):
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Rób dużo filmów
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Bez względu na to, czy Twój asortyment zmienia się co kwartał, czy pozostaje bez zmian przez trzy lata, zamieszczanie filmu przy kilku wybranych produktach może mieć skutek odwrotny do zamierzonego. Poprzez wyróżnianie ich spośród oferty w pewnym sensie zmniejszasz wartość innych produktów. Co więcej, taka wartość dodana nie będzie postrzegana przez klienta jako atut Twojego sklepu, ponieważ skala działań po prostu nie zwróci na siebie uwagi. Video produktowe powinno być zawsze w jakimś stopniu filmem wizerunkowym, tworzącym tożsamość marki w oczach jej klientów. Zappos.com w swojej branży robi prawdopodobnie najwięcej filmów produktowych na świecie. Tworzą one przewagę konkurencyjną sklepu jako takiego, a nie tylko dla poszczególnych produktów w ramach jednego asortymentu.
Rób filmy jak najniższym kosztem
Robiąc dużo filmów musisz mieć na uwadze koszty. Zwróć uwagę na walory produkcyjne linkowanego powyżej filmu. W przypadku video produktowego najlepszym rozwiązaniem jest produkcja wewnątrz firmy (więcej o tym w dalszych częściach przewodnika), szczególnie, jeśli liczba produktów w Twoim sklepie idzie w setki lub tysiące i regularnie jest wymieniana. Możesz stworzyć jednoosobowy team do produkcji i zacząć zbierać doświadczenie albo możesz kupić doświadczenie w postaci szkoleń dla pracowników lub przygotowania gotowego modelu produkcyjnego dla Twojej firmy. Tak czy inaczej, aby minimalizować koszty, musisz wiedzieć jak produkować tanio i jak najmniejszym nakładem czasowym swoich pracowników.
Rób filmy wiarygodne, autentyczne w odbiorze
Będziemy powtarzali to do znudzenia, ale nie rób reklam telewizyjnych! Zastanów się, jak w Twojej firmie byłby obsłużony klient, gdybyś prowadził sklep stacjonarny (lub jak jest obsługiwany). Jeśli Twoja obsługa klienta na miejscu jest na dobrym poziomie, to w ten sam sposób rób filmy produktowe. Niech sprzedawca lub inna osoba, która dobrze komunikuje się z klientem, opowie o produkcie z perspektywy specjalisty. Taki film będzie wiarygodny i przekonujący. Ponownie przykład Zappos pokazuje, że nie potrzebujesz aktora i copywritera. Wystarczy uśmiechnięty pracownik i proste wytyczne, żeby osiągnąć lepszy efekt!
Więcej o tym, jak robić dobre video produktowe znajdziesz w poprzedniej części przewodnika – ‘Jak zacząć?’.