FACT-Finder® w e-sklepie Komfort.pl – case study

Doprowadzenie e-konsumenta do pożądanego produktu jest kluczowym i najbardziej wrażliwym punktem w biznesie e-commerce. Sukces w tym procesie w postaci sfinalizowanej transakcji zakupowej to obszar, nad którego optymalizacją wciąż pracują wszyscy zarządzający kanałem sprzedaży online.
O autorze
1 min czytania 2012-08-28

 CELE:∙ 

  • Udoskonalenie wyszukiwania
  • Odnajdywalność specyficznych produktów
  • Uporządkowanie struktury sklepu

Rozwiązania:

  • Funkcjonalność Suggest
  • Wyszukiwanie error tolerance
  • Analiza logów

Rezultaty:

  • Poprawa użyteczności
  • Optymalne wyniki wyszukiwania
  • Redukcja zerowych wyników wyszukiwania

Dzięki wdrożeniu wybranych funkcjonalności FACT-Finder® klienci KOMFORT korzystają ze sklepu online jak z profesjonalnego katalogu. Jest przejrzysty, zawiera wszystkie produkty, daje odpowiedzi na wszystkie zapytania, nawet te wpisane z błędem, skutecznie prowadzi e-konsumenta do poszukiwanego produktu i zachęca do zakupu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Klienci, którzy odwiedzają nasz sklep internetowy Komfort.pl często nie są w stanie bezbłędnie napisać nazwy niektórych marek a także właściwie wskazać nazwy produktu – PCV czy linoleum to dla klienta często ten sam produkt. Dzięki funkcjonalnościom od FACT-Finder® problemy zostały rozwiązane natychmiastowo. Wszystkie produkty są z łatwością odnajdywane, nawet gdy e-klient wpisze niepoprawną nazwę – komentuje Anna Heimberger, Dyrektor Marketingu w firmie SKLEPY KOMFORT SA.

Na Komfort.pl zapytania typu „long tail” są z łatwością odnajdywane, co redukuje zerowe wyniki wyszukiwania wpływając pozytywnie na obniżenie wskaźnika opuszczeń strony. W praktyce oznacza to swobodne wpisywanie przez odwiedzających Komfort.pl pełnych haseł z jakim kojarzy im się produkt, którego poszukują jak np.: „dywanik do pokoju dzieciecego” czy też „dywan dla nastolatka” i otrzymywanie wyników, które trafnie odpowiadają ich potrzebom.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Skuteczne przeprowadzenie e-konsumenta przez proces zakupowy w e-sklepie jest nadrzędnym celem dla każdego biznesu e-commerce. Dążą do niego wszystkie sklepy internetowe, gdyż takie podejście do użytkownika zamienia go w e-klienta i jednocześnie zapewnia wzrost przychodów ze sprzedaży całej firmy  – dodaje Justyna Skorupska, FACT-Finder® Country Director i prezes zarządu spółki imerge. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się