Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (14-21.01.16)

Co w startupach piszczy? Pięć najważniejszych wydarzeń tygodnia (14-21.01.16)
WhatsApp zmienia model biznesowy, inwestorzy z Doliny Krzemowej finansują polski startup, a GoPro zwalnia 7 proc. zatrudnianego personelu. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wydarzeń startupowych z tego i minionego tygodnia.
O autorze
2 min czytania 2016-01-21

fot. neuroon.com

1. Grzegorz Błażewicz musi się demotywować, żeby nie zwariować

W cyklicznie ukazującej się na łamach magazynu MamStartup serii wywiadów pt. „Startupowa 11”, serwis tym razem zaprosił do rozmowy Grzegorza Błażewicza, który stoi na czele spółki SALESmanago. Przedsiębiorca opowiada w wywiadzie, jak zarobił pierwsze pieniądze, w co zainwestowałby od 2 do 200 tysięcy złotych, a także co motywuje go do działania. – Ja się muszę demotywować, żeby nie zwariować. Uczę się odpuszczania – mówi Błażewicz. Zapraszamy do lektury!

czytaj więcej >

2. WhatsApp rezygnuje z opłaty rocznej. Na czym będzie zarabiać?

Dotychczas spółka udostępniająca tę aplikację pobierała od użytkowników roczną opłatę abonamentową w wysokości niecałego dolara. Okazało się jednak, że opłata ta stanowił dla wielu użytkowników barierę do dalszego użytkowania komunikatora. Dlatego w ciągu najbliższych tygodni WhatsApp będzie całkowicie bezpłatny, a spółka przymierza się do nowego sposobu generowania zysków. Nie uruchomi jednak reklam, a narzędzie ułatwiające wymianę informacji między użytkownikami, a firmami – to one teraz mają płacić WhatsAppowi.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

czytaj więcej >

3. Inwestorzy z Doliny Krzemowej inwestują w Estimote

10,7 milionów dolarów, czyli mniej więcej 40 milionów złotych, wpompowali inwestorzy z Doliny Krzemowej w polski startup. Estimote, bo o nim mowa, przeznaczy pozyskany kapitał na zwiększenie zatrudnienia we wszystkich trzech oddziała spółki, czyli w Krakowie, Nowym Jorku i San Francisco. Pozostałe środki pomogą Polakom zwiększyć tempo rozwoju produktu (beacony), który jest wykorzystywany do komunikacji m.in. na lotniskach, w centrach handlowych, a także w muzeach.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

czytaj więcej >

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

4.  Ceny akcji GoPro na giełdzie lecą w dół. Spółka zwalnia pracowników

Kiedy w 2014 roku GoPro debiutowało na giełdzie papierów wartościowych, pozyskało wówczas 425 milionów dolarów, a po kilku godzinach cena akcji spółki wzrosła o 30 proc. Nie można więc było wtedy przewidzieć, że dwa lata później wartość akcji tego producenta kamer sportowych spadnie aż o 78 proc. – a jednak. W związku z tym zarząd GoPro szuka oszczędności i decyduje się na zwolnienie siedmiu procent załogi. W efekcie, w pierwszym kwartale tego roku pracę straci 105 osób, a koszty restrukturyzacji pochłoną od 5 do 10 milionów dolarów.

czytaj więcej >

5. Polskie opaski do snu chcą mieć m.in. Chińczycy i Australijczycy

W rozmowie z serwisem MamStartup, Kamil Adamczyk, jeden z założycieli Neuroon, powiedział, że początkowo chciał stworzyć urządzenie, które będzie skracać czas snu w ciągu doby do minimum. Przeznaczenie tego urządzenia uległo natomiast nieco zmianie i teraz opaski na oczy Neuroon służą przede wszystkim do pomiaru snu, a jak wyjaśnia Adamczyk, także umożliwiają jego lepsze planowanie. Przedsiębiorca chwali się również, że po uruchomieniu przedsprzedaży, zespół pracujący nad gadżetem dostał ponad pięć tysięcy zamówień od klientów z całego świata.

czytaj więcej >