Militaria.pl to lider w zakresie sprzedaży wiatrówek, akcesoriów strzeleckich, a także szeroko rozumianego sprzętu outdoorowego, ASG, paintball oraz akcesoriów samoobrony. Na polskim rynku sklep obecny jest od 1998r, a jego działalność online doceniana jest w różnorodnych konkursach.
Zadaniem Symetrii była ogólna poprawa jakości serwisu, która miała mieć swoje odzwierciedlenie w identyfikacji i naprawie błędów użyteczności, poprawie opinii wśród użytkowników oraz realnym wzroście sprzedaży. Szczegółowo cele zostały określone następująco:
Zobacz również
- Cel 1: Zwiększenie średniej wartości koszyka
- Cel 2: Zwiększenie liczby kupowanych produktów
- Cel 3: Zmniejszenie liczby osób zamykających okno przeglądarki na etapie formularza zakupowego
- Cel 4: Poprawa wskaźników satysfakcji (badanie prowadzone przez Opiniac)
Proces działań
Pierwszym etapem prac był audyt użyteczności serwisu Militaria.pl, na który składała się heurystyczna ocena ekspercka oraz badania z użytkownikami w laboratorium Symetrii (poszerzone o eye tracking). W sumie w badaniach brało udział 4 ekspertów oraz 6 przedstawicieli grupy docelowej e-sklepu.
Kolejnym krokiem była analiza dobrych praktyk wśród 10 serwisów e-commerce z Polski i ze świata. Celem badania była identyfikacja najlepszych rozwiązań z zakresu funkcjonalności stron, komunikacji e-marketingowej oraz interakcji z użytkownikami. Analiza miała za zadanie dostarczyć Klientowi i projektantom zbiór inspiracji do dalszych prac.
W efekcie prac analityczno-badawczych przeprojektowano niektóre elementy strony, a ich wizualizację dostarczono Militaria.pl w postaci interaktywnego prototypu. Uzupełnieniem tych działań stało się również przeprojektowanie graficzne wybranych obszarów serwisu oraz opracowanie kreacji reklamowych.
Najciekawsze reklamy świąteczne 2024 [PRZEGLĄD]
Jeden z błędów:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wprowadzona zmiana:
Kolejna ze zdiagnozowanych nieprawidłowości:
Nowe rozwiązanie:
Efekty
- Cel 1: Zwiększenie średniej wartości koszyka: +2,30%
- Cel 2: Zwiększenie liczby kupowanych produktów: +5,77%
- Cel 3: Zmniejszenie liczby osób zamykających okno przeglądarki na etapie formularza zakupowego: -6,72%
- Cel 4: Poprawa wskaźników satysfakcji (badanie prowadzone przez Opiniac): Zadowolenie = +5,43%, Przydatność informacji = +7,50%, Nawigacja = +5,47%, Estetyka = +6,67%
Opinia klienta
– Bardzo ważne było dla nas to, że Symetria brała pod uwagę nasze potrzeby i cele biznesowe w każdej fazie projektu. Wszystkie przygotowane przez Symetrię materiały wykorzystaliśmy w trakcie bieżących działań. Jakość i forma świadczonych przez Symetrię usług przebiegała na najwyższym poziomie. Natomiast fachowość, profesjonalna pomoc oraz atmosfera przyczyniły się do sprawnej i miłej współpracy. Stąd też z całą pewnością możemy polecić Symetrię jako pewnego i solidnego partnera w działaniach internetowych – Marek Prudel, Militaria.pl.