Jej celem jest budowanie świadomości, że badanie piersi, które kobieta może wykonywać samodzielnie lub przy wsparciu bliskiej osoby jest pierwszym krokiem do wczesnego wykrycia raka piersi i może uratować życie.
Do udziału w nietypowej akcji – warsztatach kulinarnych z pieczenia chleba – zaproszono kilka par. Goście uczyli się, jak wypiekać zdrowy domowy chleb. W czasie gdy ciasto odpoczywało, a uczestnicy warsztatów zajęli się przygotowywaniem past do chleba, do ciasta włożono różowe kuleczki symbolizujące guzki w piersiach. Ku zdziwieniu par podczas zagniatania ciasta warsztaty pieczenia chleba przerodziły się w warsztaty samobadania piersi.
Zobacz również
– Chcemy zbudować wśród kobiet świadomość tego, jak ważna jest profilaktyka przeciwnowotworowa. Bardzo wiele zależy od nich samych – samobadanie jest niezwykle istotnym elementem w procesie wczesnego wykrywania raka. – mówi Joanna Borczak, Dyrektor Marketingu, Affidea.
Akcja jest odpowiedzią na problem raka piersi. Każdego roku notuje się ponad 17 tysięcy nowych zachorowań, a ponad 5,6 tysiąca kobiet umiera, głównie z powodu wykrycia choroby w zbyt zaawansowanym stadium.
– Z naszego doświadczenia wynika, że w profilaktyce nowotworowej znaczenie ma wiele czynników. Oczywiście istotny jest styl życia, to jak jemy, czy uprawiamy sport, a nawet to, czy jesteśmy optymistami czy pesymistami – wyjaśnia Elżbieta Kozik, prezes stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny. – Jednak to, co w mojej ocenie jest najważniejsze, to badania profilaktyczne. Dlatego jako stowarzyszenie podjęliśmy współpracę z Affidea przy projekcie „Życiowy przepis”, bo jest to w naszej ocenie niezwykle ciekawa akcja, w której podkreśla się rolę profilaktyki raka piersi i podejmuje działania edukacyjne skierowane nie tylko do kobiet, ale także ich partnerów – dodaje Elżbieta Kozik.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na potrzebę samobadania oraz regularnych badań profilaktycznych wskazują też lekarze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Samobadanie może być pierwszym krokiem do wykrycia raka, jednak równie ważna jest dalsza diagnostyka, np. badanie rezonansem magnetycznym piersi, które obecnie jest najdokładniejszą metodą diagnostyczną w wykrywaniu raka - mówi dr n. med. Andrzej Radkowski, kierownik medyczny Affidea. – Dzięki temu bezbolesnemu badaniu można w szybki, bezpieczny i nieinwazyjny sposób zdiagnozować guzki niewidoczne w żadnym innym badaniu obrazowym.
– Żałuję, że nie zrobiłam rezonansu magnetycznego piersi wcześniej. Niestety nie zalecił mi go żaden lekarz, mimo że mój guz urósł aż do 7 centymetrów, a równolegle wykonywałam regularnie badanie USG – mówi Lidia Spocińska, szefowa działu jakości Affidea, która obecnie walczy z nowotworem piersi.
Akcja została zainaugurowana 4 lutego podczas obchodów Światowego Dnia Walki z Rakiem w Centrum Handlowym Złote Tarasy w Warszawie i prowadzona jest w Internecie, a także w kanałach własnych Affidea (Facebook, YouTube). Wspierają ją działania z zakresu public relations.
Więcej o akcji znajduje się na stronie.
– W codziennym życiu warto zaufać nie tylko swoim dłoniom, ale również dłoniom swojego partnera. Często to właśnie mąż czy chłopak może zauważyć, że z naszymi piersiami dzieje się coś niepokojącego, a takie spostrzeżenia są bezcenne. Dlatego z okazji zbliżających się Walentynek postanowiliśmy zwrócić uwagę na to, że wzajemna troska o zdrowie powinna być nieodłącznym elementem szczęśliwego związku – dodaje Joanna Borczak.
Za realizację kampanii odpowiada Grey Group Poland.
Akcja ta jest kolejnym przedsięwzięciem społecznym przeprowadzanym przez Affidea. W październiku ubiegłego roku odbyła się nietypowa akcja społeczna – eksperyment kinowy – „Nie zauważasz nas”, w której udział wzięli autentyczni pacjenci Międzynarodowego Centrum Onkologii Affidea w Wałbrzychu. Dzięki profesjonalnej pomocy ośrodka nie musieli szukać pomocy z daleka od domu i mogli leczyć się blisko swoich najbliższych.