Zmiany w procesie wyboru marek to efekt oczekiwań laureatów. – Superbrands koncentruje się na tym, co najważniejsze z punktu widzenia oceny wizerunku marki, niezależnie od jej wielkości, zasięgu czy wartości rynkowej: jakie odczucia towarzyszą konsumentowi, który ma z nią kontakt – mówi Monika Kowalewska, Dyrektor Projektu. – Dlatego zdecydowaliśmy się znacznie rozszerzyć i uszczegółowić badanie konsumenckie.
Powiększony zostanie też skład Rady Marek – niezależnego gremium specjalistów ds. marketingu, brandingu i public relations, biorących udział w ocenie. W internetowym badaniu weźmie udział grupa 8600 respondentów. Ocenią łącznie 1850 marek, odpowiadając na pytania o ich znajomość i gotowość do polecenia ich innym. Metodologię badania stworzyła Stratosfera – jedna z najbardziej doświadczonych firm konsultingowych w Polsce, a przeprowadzi je GfK Polonia – trzecia w kraju największa agencja badawcza.
Zobacz również
Marki, które znajdą się na najwyższych pozycjach w badaniu konsumenckim, trafią później pod ocenę Rady Marek. Te z najwyższą punktacją uzyskaną w dwuetapowym procesie wyboru zostaną nagrodzone tytułem Superbrands Polska.
Do udziału w ewaluacji – tak, jak to miało miejsce w poprzednich edycjach – nie można się zgłosić. – Laureaci tytułu Superbrands to elitarny klub marek cieszących się najsilniejszą pozycją na rynku – podkreśla Kowalewska. – Stąd z każdym rokiem bardziej restrykcyjny proces wyboru, który pozwala nam wyłonic najlepszych z najlepszych.
Po raz pierwszy w historii polskiej edycji pełne wyniki zostaną ogłoszone podczas konferencji prasowej i opublikowane na stronie internetowej programu. Wiosną pod patronatem Superbrands odbędzie się natomiast duża konferencja poświęcona tematyce brandingu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing