Kobiety zdominowały media społecznościowe

Dzień Kobiet sprzyja temu, aby podsumować obecność płci pięknej w mediach społecznościowych. To właśnie Panie najchętniej udzielają się w mediach społecznościowych, umieszczając w nich nieskończoną ilość treści. Catvertiser poddał analizie aktywność kobiet na Facebooku i Instagramie,...
O autorze
1 min czytania 2016-03-03

czego efektem są poniższe dane.

Spośród 14 milionów polskich użytkowników Facebooka około 7,3 miliona to kobiety, co stanowi 52%. Jeszcze więcej Pań korzysta z Instagrama, gdzie stanowią 62% użytkowników tej platformy. To potwierdzenie wizualnego trendu, który najchętniej wykorzystują przedstawicielki płci pięknej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kategorie wiekowe

Dzieląc użytkowników Facebooka na kategorie wiekowe możemy zauważyć, że niewielka przewaga mężczyzn występuje jedynie w grupie 19-25 lat, zaś najwięcej kobiet znajduje się w przedziale wiekowym między 26 a 35 lat. Przewaga pań jest także widoczna w Facebookowej strukturze pokoleniowej zarówno w generacji X, jak i pokoleniu Millenium.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zainteresowania

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Większa aktywność kobiet na Facebooku znajduje odzwierciedlenie w głównych kategoriach zainteresowań, w których mamy ich średnio 5,2 miliona przy 3,7 milionie mężczyzn. Największą dysproporcję płciową znajdziemy w kategorii zakupy i moda. Widać panie bardzo polubiły kupowanie w sieci, ponieważ do tej grupy zainteresowań Facebook przypisał aż 6 milionów użytkowniczek. Co ciekawe, kobiety przeważają również w wydawać by się mogło zdominowanej przez mężczyzn kategorii technologia. To nic innego, jak potwierdzenie zmieniających się zainteresowań wśród kobiet.

Praca – branże:

Panowie chętniej dzielą się z Facebookiem informacjami o swoim miejscu pracy. Przewagę kobiet znajdziemy jedynie w branży higieny osobistej, sprzedaży oraz operacji finansowych i biznesowych. Największa dysproporcja panuje natomiast w typowo męskich kategoriach zawodowych jak: produkcja, transport i przewóz oraz branża techniczna.

Związki

Kobiety zdecydowanie chętniej dzielą się informacjami o statusie swojego związku. Ok. 1,2 miliona z nich znajduje się w kategorii „w związku małżeńskim”. Zbliżona liczba występuje w kategorii osób, które oznaczyły swój status, jako „w związku” bądź „zaręczony”. Co ciekawe jedyną kategorią, w której występuje większa liczba mężczyzn to osoby oznaczające swój stan, jako „wolny”. Nadal jednak przeważająca liczba użytkowników postanawia nie dzielić się informacjami o swoim życiu prywatnym i nie deklaruje swojego statusu.

Miasta

W podziale demograficznym na największe polskie miasta rozkład płciowy jest wyrównany. Wszędzie zauważalna jest niewielka przewaga Pań. Wśród przebadanych miast najwyższa różnica występuje w Lublinie, gdzie około 55% populacji miasta na Facebooku stanowią kobiety.

Kobiety na świecie

W globalnym ujęciu kobiety również stanowią większość użytkowników Facebooka. Jedyne dysproporcje możemy zaobserwować w Iraku, Arabii Saudyjskiej i Indiach, gdzie kobiety stanowią niecałe 25% użytkowników portalu.

Reasumując, kobiety niepodzielnie dominują w mediach społecznościowych. Są one również bardziej transparentne w swoich przekonaniach i chętniej dzielą informacjami na swój temat.

Źródło: Catvertiser