Podczas spotkania nastąpił również launch Europejskich Zasad Internetowej Reklamy Behawioralnej w obszarze mobile. Polskę reprezentował na konferencji Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Motywem przewodnim EDAA Summit było podsumowanie dotychczasowych, pięcioletnich działań European Digital Advertising Alliance na rzecz dobrych praktyk i zaleceń w zakresie reklamy behawioralnej, w których stworzenie były zaangażowane narodowe organizacje IAB oraz IAB Europe. Konferencja była także okazją do przedstawienia aktualizacji zasad o wytyczne dotyczące reklamy mobilnej, skierowanych głównie do podmiotów prowadzących działalność w ekosystemie reklamy mobilnej, takich jak sieci reklamowe, podmioty agregujące dane, platformy DSP i SSP, jak również dostawcy aplikacji mobilnych.
Zobacz również
– Aktualizacja wytycznych dotyczących reklamy behawioralnej o ekosystem mobilny to istotny krok ku ujednoliceniu standardów i samoregulacji – dotychczas zasady obowiązywały tylko i wyłącznie w środowisku desktopowym, a teraz zostają rozszerzone na zakres rynku, który wcześniej nie był objęty zasadami OBA. To ważne, by regulacje te nadążały za rozwojem branży reklamowej oraz by polskie środowisko zaangażowało się w tę inicjatywę. Może się ona stać jednym ze skuteczniejszych rozwiązań zmniejszających dynamikę wzrostu blokowania reklam. Może być także odpowiedzią na zbliżającą się implementację europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych – mówi Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
EDAA Summit to pierwsza konferencja zorganizowana przez Europejskie Stowarzyszenie Standardów Reklamy Interaktywnej (EDAA – European Digital Advertising Alliance), organizację certyfikującą firmy przestrzegające wytycznych dotyczących reklamy behawioralnej. Wytyczne te to m.in.: obowiązek posiadania łatwo dostępnej i zrozumiałej polityki prywatności, opisującej zakres zbieranych danych i sposób ich wykorzystania oraz edukacja konsumentów w zakresie Online Behavioral Advertising, kwestii ochrony i bezpieczeństwa przechowywanych danych i wykorzystania danych sensytywnych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing