Koniec monopolu LifeTube’a

Mr Target, agencja należąca do spółki SARE, uruchamia nową platformę afiliacyjną dla twórców video. Platforma videoTarget będzie w stanie zaoferować markom kompleksowe kampanie łączące budowanie wizerunku w sieci z działaniami marketingu efektywnościowego.
O autorze
1 min czytania 2016-03-10

VideoTarget to platforma zrzeszająca twórców internetowych. Gwarantuje im opiekę w zakresie optymalizacji kanału, wsparcia w komunikacji social media, działań performance zarówno na kanale Youtube, jak i w serwisach VOD. Głównym jednak zadaniem videoTarget jest łączenie vlogerów z markami. Platforma została uruchomiona przez agencję Mr Target specjalizującą się w prowadzeniu kampanii marketingu efektywnościowego online. Jak podkreślają założyciele nowej platformy, chcą wykorzystać swój know-how i doświadczenie we współpracy z domami mediowymi, agencjami reklamowymi i klientami bezpośrednimi aby stworzyć platformę, która będzie oferowała kompleksową obsługę marek. Co to oznacza w praktyce?

– Gwarantujemy naszym klientom przeprowadzanie wielokanałowych kampanii dla marek online – tłumaczy Jarosław Nowak, dyr. zarządzający Mr Target. – Oprócz standardowych wizerunkowych kampanii na vlogach tj. lokowanie marki w materiale video, dedykowane odcinki, oferujemy działania marketingu efektywnościowego, a więc retargeting, mailing, linkowanie, dzięki którym świadczymy kompleksową obsługę kampanii dla marek –  dodaje. Dodatkowo videoTarget zapewnia unikalną formę reklamy dla marek w postaci kategoryzacji. Vlogerzy są podzieleni na poszczególne grupy: styl, uroda, zdrowie, rozrywka. Każda kategoria skupia grupę vlogerów, do których platforma może skierować reklamę True View  –  reklamę emitowaną przed właściwym materiałem video lub banner na stronie twórcy. Rozwiązanie to sprawia, że przekaz trafia do ściśle określonej grupy odbiorców. 

Dzięki wykorzystaniu dedykowanych, zaawansowanych narzędzi analitycznych jak MUSE, videoTarget jest w stanie na bieżąco analizować każdy aspekt współpracy z twórcą tzn. zasięg, interakcje, sentyment, bounce rate oraz wszystkie wskaźniki efektywności kampanii.

Platforma działa od czterech tygodni i ma już w swoim portfolio znanych youtuberów. Czy videoTarget ma szansę powalczyć z LifeTubem? – To na pewno bardzo interesujące rozwiązanie zarówno dla reklamodawców, jak i dla twórców video – komentuje vloger Matt Olech, który już zdecydował się na współpracę z videoTarget. – W ramach współpracy twórcy nie ponoszą opłat za obsługę i optymalizację kanału i nie podpisują umów na wyłączność – dodaje. –  Co więcej, minimalny próg rozpoczęcia współpracy z videoTarget to zaledwie 500 subskrybentów. To ważna informacja zwłaszcza dla początkujących twórców – podkreśla Olech. Właściciel platformy nie chce ujawnić z kim prowadzi rozmowy o współpracy, zdradza jedynie, że oficjalnie może poinformować o współpracy z kanałem Porady Serafina. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj