Jak wykorzystać YouTube do zwiększenia pozycji strony w rankingach Google? 6 najlepszych sposobów

Jak wykorzystać YouTube do zwiększenia pozycji strony w rankingach Google? 6 najlepszych sposobów
Według badań przeprowadzonych przez Searchmetrics, drugim najpopularniejszym wynikiem wyszukiwania w Google, zaraz po stronach WWW, cieszą się... filmy! A ponieważ jest ich znacznie mniej niż standardowych treści, mogą posłużyć jako doskonała metoda do wypromowania strony.
O autorze
2 min czytania 2016-03-16

Alternatywa: Nowatorskie wykorzystanie mediów społecznościowych jako kanałów komunikacji daje wiele możliwości rozwoju zarówno firmy, jak i samej strony internetowej. Wiele osób wykorzystuje w tym celu platformy takie, jak Facebook, Instagram czy Twitter… A co z YouTube? 

Na co zwrócić uwagę? Oto 5 najlepszych sposobów na wykorzystanie YouTube do zwiększenia pozycji w rankingach Google:

1. Wykorzystuj YouTube jako serwis przeznaczony do teaserów. Zapowiedzi postów udostępniaj w formie krótkich materiałów wideo. Niech staną się one przedsmakiem pełnowymiarowej treści, prezentowanej na stronie i w serwisie. Nagrywając tego typu filmy, uwzględnij kilka wskazówek:

  • Nic nie wpływa na odbiorców tak, jak materiały budzące emocje. Nie oznacza to, że musisz stworzyć video wzruszające widza do łez. Opieraj się na pozostałych uczuciach: strachu, radości, szczęściu, a nawet… złości!
  • Minęły czasy, kiedy Internet służył wyłącznie do rozrywki i odruchowego „odświeżania walla”. Dziś, spędzając godziny w sieci, odbiorcy pożądają informacji, które poszerzą ich wiedzę. Właśnie dlatego dobrym rozwiązaniem jest tworzenie filmów edukacyjnych – nawet w formie krótkich materiałów, które pozwolą widzom czegoś się nauczyć.

2. Nie zapominaj o opisie! Wiele osób umieszcza w nim jedynie krótkie zdania, podsumowujące tematy prezentowane w wideo. Musisz wiedzieć, że ani Google, ani YouTube nie oceniają Twoich filmów po treści materiału, ale… między innymi po informacjach zawartych w opisie czy tytule. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby zawrzeć w opisie konkrety, które pozwolą na wypozycjonowanie wideo. Nie zapominaj przy tym o magicznym terminie, jakim są słowa kluczowe! W końcu to także one budują popularność udostępnianych materiałów. W opisie używaj ich z rozsądkiem, aby nie stworzyć treści przesyconej powiązanymi frazami. Zaplanuj treści w taki sposób, aby na początku umieścić najważniejsze informacje. Choć maksymalna ilość znaków wynosi aż 800, to jednak tylko 25-30 pierwszych, wyświetla się w wyszukiwarce YouTube.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

3. Umieszczaj logo oraz adres strony nie tylko w opisie, ale też w samych filmach. Wiele osób ogląda materiały z YouTube na zewnętrznych stronach czy w oknach, co uniemożliwia płynne przejście do opisu. Podając adres w wideo, ułatwisz użytkownikom odnalezienie Twojej witryny. Możesz skorzystać przy tym z gotowych adnotacji, które przekierują widza od razu na Twoją stronę. Wyświetlaj je przez kilka sekund, w dość widocznym miejscu, w taki sposób, aby odbiorca miał szansę zauważyć odnośnik i zdążyć w niego kliknąć.

4. Pamiętaj o tytułach! Badanie słów kluczowych pozwala na osiągnięcie popularności w rankingach Google. W jaki sposób to zrobić? Otóż najprostszą metodą będzie tytułowanie filmów podobnie do tych, wyświetlanych na pierwszych stronach wyszukiwarki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

5. Jeśli zależy Ci na umieszczeniu w tytule nazwy firmy, zawrzyj ją na samym końcu. To pierwszych 66-70 znaków filtrowanych jest przez Google do uzyskania informacji. Uwzględniając markę na końcu tytułu, trafisz do tych osób, które korzystają z Google w poszukiwaniu rozwiązań przedstawionych w formie wideo.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

6. Czy wiesz, że YouTube należy do koncernu Google? Nic dziwnego zatem, iż filmiki umieszczane w tym serwisie są wyraźnie faworyzowane przez wyszukiwarkę. Zrezygnuj zatem z alternatyw w postaci Vimeo czy innych, mniej popularnych witryn, służących do udostępniania materiałów wideo, i zaprzyjaźnij się na dobre z YouTubem.

Trzymając się tych sześciu zasad, pamiętaj o jednym: tylko ciekawy, atrakcyjny content sprawi, że odbiorca będzie chciał przenieść się na Twoją stronę. Żaden zabieg nie będzie na tyle skuteczny, żeby zainteresować internautów nudną treścią. Angażując się w serwis YouTube, zacznij od stworzenia kompletnego planu marketingowego.

A czy Ty korzystasz z serwisu YouTube do promocji swojej strony internetowej? Jakie materiały wideo udostępniasz, aby zwiększyć pozycję w rankingach Google? Podziel się z nami swoimi doświadczeniami.

 

Źródła:

1. http://sprawnymarketing.pl/youtube-seo-jak-zgarnac-pierwsza-pozycje-wykorzystujac-wideo/
2. http://festekipa.pl/pozycjonowanie-filmow-wideo-na-youtube-i-google-cena-zasady-i-skutecznosc/

 

Marta Więcław
Specjalista ds. marketingu, Grupa TENSE