„Gala Twórców – Blog Roku i Video Roku” organizowana przez Grupę Onet.pl to największa tego rodzaju impreza – dotychczas dla polskiej blogosfery, teraz także dla twórców video do internetu.
Podczas Gali prowadzonej przez Marcina Prokopa, ocenie jury poddani zostali twórcy wybrani wcześniej przez internautów w głosowaniu SMS. Blogerzy i twórcy video nominowani byli w licznych kategoriach tematycznych, zaś skład jury uświetnili swoją obecnością m.in.: Wojciech Modest Amaro, Robert Biedroń, Hubert Urbański, Anna Dereszowska, Jarosław Kuźniar czy Dorota Wellman.
Zobacz również
W prezentacji poszczególnych kategorii pomagali Marcinowi Prokopowi Mimowie, którzy na specjalnie zaaranżowanym ekranie wymieniali się SMSami komentującymi zabawne aspekty środowiska twórców internetowych. Rozrywkową atrakcją wieczoru był występ zespołu Xxanaxx, którego goście mieli okazję posłuchać w przerwach części oficjalnej Gali.
Laureatem w aż trzech kategoriach – „Twórca Roku 2015” i „Twórca Video Roku 2015”, a także „Twórca Video Roku – Vlog” został Włodek Markowicz, autor popularnego kanału na Youtube prowadzonego pod swoim nazwiskiem. Dwa tytuły – „Bloga Roku” oraz „Bloga Roku” w kategorii „Specjalistyczne” otrzymał Wojciech Wawrzak, prowadzący bloga PraKreacja.pl, poświęconego zagadnieniom prawnym. Wśród reszty nagrodzonych znaleźli się m.in.: Tomasz Mochocki, autor kanału Vicek83 w kategorii Video „Gaming”, Teresa Łabza za bloga candycompany.pl w kategorii Blog „Kulinarne” oraz Daniel Rusin autor kanału „Reżyser życia” w kategorii Video „Lifestyle”.
Dzięki środkom pozyskanym w ramach SMSowych nominacji twórców, organizator Grupa Onet zebrała aż 50 tys. złotych, które przekazane zostaną na rzecz Fundacji Dziecięca Fantazja, która spełnia marzenia dzieci nieuleczalnie chorych.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Tegoroczny konkurs po raz pierwszy rozszerzony został o ocenę twórców video oraz ocenę obecności twórców w social media. Za koncepcyjną, scenariuszową i produkcyjną organizację wydarzenia odpowiadała Agencja endorfina Events we współpracy z Działem Artystycznym Grupy Onet.pl z Bartłomiejem Kozłowskim na czele oraz pod koordynacją Magdaleny Kuflińskiej, product managera w Grupie Onet.pl.
Słuchaj podcastu NowyMarketing