Dodatkowo, kampania osiągnęła wzrost wskaźnik Ad Recall na poziomie +41 punktów procentowych (wynik wyższy od 96 procent zrealizowanych kampanii w EMEA, średnia globalna to +23 p.p.). Posty wideo 3D zostały obejrzane ponad 500 tysięcy razy.
Celem kampanii na Instagramie było wsparcie promocji na świąteczną książkę kucharską Lidla „Ryby są super”, a działania prowadzone były w okresie 1-19.12.2015. Pierwsza kampania reklamowa Lidla w tym serwisie społecznościowym dotarła do ponad 70% osób w grupie docelowej marki na Instagramie. Dodatkowo, wykorzystanie tego kanału w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie pozwoliło przebić się przez świąteczny clutter.
Zobacz również
Osiągnięcie takich wyników możliwe było dzięki dopasowaniu contentu do kanału, w którym kluczowe są piękne i wysokiej jakości kreacje. Agencja VML Poland we współpracy z zespołem social media Lidl Polska stworzyła serię postów opartych na zdjęciach i video 3D prezentujących książkę, w której Dorota Wellman i Karol Okrasa zawarli 80 przepisów na ryby i owoce morza. Ponieważ Lidl inspiruje wszystkich pasjonatów gotowania, poprzez posty wzbudzano apetyt na potrawy z ryb i ich przygotowanie z pełną inspiracji książką „Ryby są super”.
W ramach działań przeprowadzono także konkurs. Odpowiadając na pytanie „Dlaczego ryby są super?” w formie komentarza zamieszczonego pod postem konkursowym w serwisie Instagram można było wygrać egzemplarze książek z autografem Karola Okrasy.
Zapoznaj się z case study >>
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przy tworzeniu kampanii agencja VML Poland wraz z zespołem social media Lidl Polska współpracowała z Creative Shop’em i bezpośrednio z zespołem Instagram.